گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
افتتاح ۲۰پروژه مسکن مددجویی، تولیدی و مخابراتی در صومعه سرا

فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : در چهارمین روز از هفته دولت ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح ها برای ۱۸نفر اشتغال ایجاد شده است.

سید جلال سید محمدی در آیین افتتاح ۱۰ واحد مسکن مدد جویی کمیته امداد امام خمینی در روستای زرکام اظهار داشت : مسکن یکی از نیاز های اساسی محرومین است و این نهاد در تامین این امر به خوبی و موفقیت عمل کرده است .
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیرین مسکن ساز  در این امر بیشتر استفاده کرد افزود: برای افتتاح این ۱۰ واحد ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
وی در ادامه افزود: این نهاد در یک سال گذشته ۱۵۵ مورد عملیات ساخت مسکن و تعمیر و گاز کشی و غیره با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون داشته که در این شرایط بسیار حائز اهمیت است .
سید محمدی در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید برنج محسوب می شود تصریح کرد: داشتن کارخانه های مدرن شالیکوبی برای بدست آوردن برنج با کیفیت باید بیشتر افزایش یابد .
وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را در این زمینه موثر دانست و افزود: امروز در روستای قرابا ضیابر با اعتبار ۶میلیارد تومان یک کارخانه شالیکوبی مورد افتتاح قرار گرفت که برای ۱۲ نفر ایجاد شغل شده است .
وی افزود: از ۱۰۴ کارخانه شالیکوبی در این شهرستان ۱۹ واحد مدرن سازی شده است که با حمایت های دولت این تعداد افزایش خواهد یافت.
افتتاح ۸ طرح اداره مخابرات  صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا در افتتاح این پروژه ها در طاهرگوراب خواستار تقویت و رفع ضعف آنتن دهی در برخی از مناطق شد و افزود: با توجه به بحران ویروس کرونا استفاده از خدمات اینترنت و مخابراتی بیش از پیش لمس می شود و با بازگشایی مدارس حتما استفاده از اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار ضروری است .
سیدجلال سید محمدی افزود: برای افتتاح پروژه های فیبر سایت های bts، افزایش تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه به نسل چهارم در جمعه بازار نوخاله و صومعه سرا ، راه اندازی سایت جدید تلفن همراه فاز ۸ و سایت جدید تلفن همراه uso در روستای دوگور ۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: افتتاح یک کارگاه فرش بافی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در روستای چنه سر برای ۶ نفر ایجاد اشتغال شده است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید