تاریخ: ۱۰:۲۵ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
افزایش مبادلات مواد نفتی در بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر

تخلیه و بارگیری مواد نفتی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در بندرامیرآباد ۷۲ درصد رشد داشت.

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری مواد نفتی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بندرامیرآباد با ۷۲ درصد رشد به ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن  رسیده است.

او سهم رویه گمرکی واردات، صادرات و ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد را به ترتیب ۷۶، ۲۲ و ۲ درصد برشمرد.

سعیدی پور با بیان اینکه در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن کالا بوده است، افزود: حمل ریلی کالا با رشد چشمگیری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به بیش از ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت.

او گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا هم در این مدت یک میلیون و ۸۵۷ تن بوده که از این میزان بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن تخلیه و بیش از ۴۲۶ هزار تن کالا از این بندر به کشور‌های حوزه سی آی اس صادر شده است.

سعیدی پور بندرامیرآباد را قطب مهم و یکی از حلقه‌های طلایی زنجیره تأمین کالا‌های اساسی در کشور برشمرد و افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی از قبیل گندم، جو، ذرت، روغن خوراکی امسال در این بندر تخلیه و به بازار هدف ارسال شده است.

او به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی حمل ریلی کالا ادر این مدا در بندر امیرآباد اشاره کرد و از سیاست افزایش تنوع کالا، با توجه به اتصال بندر به شبکه سراسری راه آهن، بهره برداری از اسکله رو – رو ریلی در آینده نزدیک، استفاده از ظرفیت بالقوه استان در تولید مرکبات و محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشور‌های حوزه دریای خزر خبر داد.

print

پاسخی بگذارید