استاندار گلستان مدعی شد
تاریخ: ۱۴:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
افزایش ۸۰درصدی سفر  گردشگران به گلستان

استاندار گلستان با اشاره به بازدید یک میلیون و هفتصد هزار نفر از مناطق و جاذبه های گردشگری گلستان در سال جاری اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد شمال، سید مناف هاشمی سه شنبه شب در آیین افتتاح دوازدهمین جشنوراه بین الملی فرهنگ اقوام اظهار داشت: تا پایان سال گذشته فقط ۲۰ واحد بوم‌گردی در استان گلستان ایجاد شده بود، اما در حال حاضر تعداد این واحدها به ۴۰ واحد رسیده است.
وی ادامه داد: ۵۰ نقطه بوم‌گردی در اختتامیه جشنواره دوازدهم با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می‌شود و تعداد نقاط بوم گردی تا پایان سال به رقم ١۵٠ واحد در استان گلستان می‌رسد.
استاندار گلستان گفت: زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در گلستان توام با وحدت و همدلی در کنار ظرفیت های بی نظیر و متعدد گردشگری در استان گلستان، این خطه از کشور را به ایران کوچک تبدیل کرده و این موضوع، نعمتی بزرگ و قابل افتخار است.
به گفته استاندار گلستان جشنواره فرهنگ اقوام فرصتی را در اختیار استان قرار داده تا بخشی از توانمندی های استان به سایر مناطق کشور معرفی شود.
هاشمی، ظرفیت های بی شمار برگرفته از حضور اقوام مختلف در ایران اسلامی را یک ویژگی منحصر بفرد برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای این ودیعه الهی و نعمت بزرگ، باید قدردان پروردگار باشیم.
وی گفت: حوزه گردشگری یکی از بخش های موثر در استان گلستان است که خوشبختانه در مسیر توسعه روز افزون خود، افق های روشنی را برای استان ترسیم خواهد کرد.
هاشمی همزمانی دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با هفته وحدت را وحدت به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در پرتو وحدت کلمه و در طول چهار دهه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای فراوانی برای کشور حاصل شده است.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از ۲۹ آبان لغایت دوم آذر ماه به مدت چهار روز در شهرستان گرگان، کیلومتر چهار جاده گرگان – آق‌قلا، نمایشگاه بین‌المللی گرگان و چهارم لغایت هفتم آذر در شهرستان گنبدکاووس، مجموعه ورزشی المپیک این شهرستان واقع در شرق گلستان برگزار می‌شود.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید