تاریخ: ۱۵:۵۵ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۹

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که در لایحه بودجه سال 98 کل کشور افزایش 73 درصدی برای بودجه پارک های علم و فناوری پیش بینی شده است.

مسعود برومند روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد جامع واحدهای فناورانه در ساری افزود: این میزان افزایش حدود هفت برابر رشد میانگین بودجه کشور در لایحه 98 است.
وی میانگین رشد بودجه سال 98 در مقایسه با سال جاری را 11 درصد اعلام کرد.
برومند توجه دولت نسبت به افزایش ویژه بودجه پارک های علم و فناوری را بیانگر اهمیت این شرکت ها در تولید علم و فناوری در کشور و جهت گیری کلی سیاست دولت تدبیر و امید بر شمرد و از تمامی دست اندرکاران پارک های علم وفناوری خواست تا از این فرصت برای تبدیل کردن علم به فناوری و افزایش تولیدات دانش بنیان بیشترین استفاده را ببرند.
معاون وزیر علوم از مازندران به عنوان استانی با ظرفیت های ویژه برای ایفای نقش در رشد و توسعه کشور یاد کرد و توضیح داد: مازندران ظرفیت ها و تکنولوژی عظیمی دارد که می تواند برای ایجاد ایده و انگیزه در رشد و توسعه و ایده پردازی فناورانه موثر باشد.
وی افزود: خوشبختانه مازندران از یکسری چالش هایی مانند کمبود آب، گرد و غبار، فقدان حاصل خیزی و دیگر موارد که استان های دیگر با آن مواجهند در امان است و از سوی دیگر ظرفیت هایی دارد که بسیاری از مناطق ندارند و این فرصت بی نظیری برای استان است.
برومند با تاکید بر این که مازندران می تواند پیشران توسعه کشور قرار گیرد، گفت: عوامل رشد این استان باید به سمت و سویی سوق داده شود که به رشد بقیه کشور هم منتهی شود و باید به گونه ای شرایط را برای کسب و کار ایجاد کنیم که اعتماد به نفس ملی هم افزایش یابد.
وی افزود: سرعت گرفتن توسعه صنعتی و کشاورزی در مازندران نیازمند بررسی های دقیق و در گرو تلاش های جدی است، شرایط به گونه ای است که نمی توانیم منتظر بمانیم و ببینیم کارآفرینان در استان یا شهرستان ها چه ایده هایی دارند.
او ادامه داد: شبکه تامین صنایع بزرگ بهترین زمینه و فرصت رشد است که نیاز به شناسایی دارد تا بتواند موجب رشد صنایع کوچک و متوسط هم شود.
برومند همچنین گفت که حمایت از پارک های علم و فناوری و ایدهای فناورانه وظیفه محض هیچ دستگاهی نیست و همه باید برای توسعه و جبران عقب ماندگی پای کار باشند.
در این مراسم مرکز جامع رشد واحدهای فناورانه شهرستان ساری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
این مرکز با یکهزارو 600 متر مربع زیربنا و 40 اتاق، ظرفیت حضور همزمان 15 واحد و شرکت فناورانه را دارد.
در حال حاضر 6 مرکز رشد در شهرستان های ساری، سیمرغ، آمل ، تنکابن و نوشهر فعال هستند که مقرر شد هفتمین مرکز رشد واحدهای فناورانه در بهشهر شنبه هفته آینده افتاح شود.
همچنین شرکت هایی در حوزه های آی تی، بیوتکنولوژی، پهبادها و دیگر زمینه ها در این مرکز مستقر شدند.
علاوه بر این در حال حاضر 111 شرکت بزرگ تا کوچک در پارک علم و فناوری مازندران فعالیت دارند.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید