گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
بیش از  ۲۹ میلیارد ریال اعتبار مدیریت حوادث در لاهیجان

فرماندار لاهیجان از اختصاص ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار کمیته برنامه ریزی برای مدیریت حوادث و بحران در این شهرستان خبر داد.

سیداسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان لاهیجان اظهار داشت: بخشی از این اعتبارات از محل متمرکز است که با پیگیری دستگاه های متولی انجام می شود که مدیران باید پیگیری آن باشند.

وی اظهارداشت: یکی از موارد بحرانی شهرستان مسیر رانشی در دهستان سوستان است که کماکان مشکل آن پس از چند سال باقی مانده و اگر تاکنون مشکل حل نشده باید برای مردم از سوی مسئولان ومتولیان توجیه شود و مردم بدانند که چرا مشکلات آنها حل نشده است.

وی تصریح کرد: همه مشکلات بخاطر اعتبارات نیست برخی بخاطر ناتوانی مدیریت هاست.

مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان در مورد انتخابات نیز گفت: مدیران و مسئولان باید دقت نظربیشتری داشته باشند و به هیچوجه کارهای انتخاباتی انجام ندهند و بدانند که مسئولیت ها مصونیت ایجاد نمی کند و مسئول نمی تواند هم مسئول باشد وهم منادی گروه و یا افراد خاصی باشد.

میرغضنفری افزود: دستگاه های نظارتی بطور جدی اینگونه موضوعات را زیر نظر دارند و اجازه نمی دهند که از امکانات دولتی در جهت اهداف فرد یا افرادی در انتخابات استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی و نواقص برق رسانی اظهارداشت : باید به گونه ای عمل شود که مسائل آب ، برق و سوخت در هنگام برف و بارندگی های سنگین زمستانی تبدیل به بحران نشوند و از قبل تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده باشد.

وی یادآورشد: دو هفته قبل آتش سوزی در جنگل های لاهیجان رخ داد که دراین حادثه قوی عمل نشد و ساعت ها دود متصاعد شده از این آتش سوزی ها به چشم می خورد .

فرماندار لاهیجان با بیان این که کمبود آب شرب و کشاورزی در این شهرستان وجود دارد افزود: بر اساس پیش بینی اولیه هواشناسی در بارندگی های شهرستان ۲۰درصد کمتر از حد معمول است که این موضوع وظایف ادارات جهادکشاورزی ، آب و فاضلاب و اداره آبیاری را بیشتر می کند و باید از هم اکنون نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود و اگر در فصل زراعی پیش روی کشاورزی مشکلی وجود داشته باشد توجیهی ندارد.

وی درمورد مشکل پسماند شهرستان نیز گفت:در این زمینه باید یک کار گروه تشکیل و مکانی را به عنوان مکان معین زباله در شهرستان تعیین کنند تا زباله ها توسط شهرداری در آن مکان جمع آوری و انباشت شوند.

print

پاسخی بگذارید