گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۱۰ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
اقامت گردشگران در گیلان به صفر رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اقامت گردشگران در مکان های اقامتی استان در بحران شیوع کرونا به صفر رسیده است.

حمید رضا آذر پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شعار امسال در برنامه ریزی نوروزی ” گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن ” انتخاب شده بود که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های گردشگری تعطیل شد و از گردشگران خواسته شد به گیلان سفر نکنند.
وی اظهار داشت : در این راستا هیچ واحد پذیرایی در استان حق ارائه خدمات نداشت و برخی خانه مسافرها و واحدهای غیرمجاز که با وجود اطلاع‌رسانی ها ، اقدام به فعالیت و پذیرش مسافر کرده بودند طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و بسیج مردم محلی شناسایی ‌شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مصوبات شورای سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها و با توجه به سطح بالای شیوع این ویروس در استان و ضرورت رعایت ضوابط و آئین نامه‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و نظارت بر اجرای صحیح ضوابط ابلاغ ‌شده، بازدیدهای انفرادی سازمانی و گروهی بین دستگاهی متشکل از دستگاهای ذیربط از تاسیسات گردشگری استان به‌صورت روزانه، مستمر و با جدیت در حال انجام است.
آذرپور از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صورت باز بودن قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی که نسبت به ارائه قلیان و ارائه خدمات به مسافران و همشهریان و عدم رعایت موازین بهداشتی مراتب را به شماره تلفن‌های ٠١٣٣٣٧٣٧١٣٠ و ٠١٣٣٣۶١٨۴۶۵ گزارش نموده تا نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت آن واحد متخلف طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و شهرستان مربوطه برای سلامت همه همشهریان اقدام قانونی صورت گیرد.
نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.
گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

print

پاسخی بگذارید