تاریخ: ۲۳:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اقداماتی برای بهبود شرایط در سراوان رشت انجام شده است

فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به برخی اقدامات انجام شده و بر اساس آخرین بازدید، شرایط در سایت سراوان نسبت به گذشته بسیار متفاوت بوده و مناسب شده است.

میرشمس مومنی زاده غروب یکشنبه در جلسه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان رشت در فرمانداری افزود: در زمان حاضر، بر اساس آخرین بازدید انجام شده در راستای برگزاری جلسه ساماندهی سایت تخلیه سراوان رشت، بوی خیلی بد در سایت سراوان رشت محل دفن زباله احساس نمی شود و حشرات مزاحم هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: در قالب کارگروه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان رشت با توجه به جلسه های گذشته قرار بر این بود که چند مطلب را دنبال کنیم که بر این اساس  سم پاشی و شن ریزی برای پیشگیری از تجمع حشرات از موارد مورد تاکید بود که این کار انجام شده است.

وی ارائه خدمات رفاهی به مردم سراوان را از دیگر تصمیمات در جلسه های گذشته ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان رشت عنوان و خاطر نشان کرد: با این استدلال که مردم در منطقه سراوان به دلیل این که مشکلات زیادی طی سال های زیاد با دفن غیربهداشتی زباله متحمل شدند، از برخی خدمات بهره مند شوند.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: در ارتباط با خدمات رفاهی برای اهالی سراوان رشت، بخشی از معابر روستایی آسفالت انجام شده و بقیه نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: بنا بر این بود تا با کمک استانداری و فرمانداری،  شهرداری بتواند اعتبارات تکمیلی خود را برای احداث زباله سوز جذب کند و با توجه به احتیاج به برق تصفیه خانه،  در کمیته برنامه ریزی مبلغ مورد نیاز شهرداری رشت حدود ۵۰۰ میلیون تومان مصوب و به شهرداری ابلاغ و با اداره برق هماهنگی شده است.

جلسه های ساماندهی سایت تخلیه سراوان (محل دفن زباله) با هدف بررسی مشکلات این منطقه و تلاش برای رفع آنها برگزار می شود.

منطقه سراوان رشت با درختانی سر به فلک کشیده و جنگل‌هایی با پوشش گیاهی انبوه، قدیمی و تقریباً همیشه سبز، بیش از ۳۰ سال است که محلی برای دفن زباله شده است.

print

پاسخی بگذارید