تاریخ: ۱۸:۳۴ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: موضوع اشتغال به اولویت اصلی مدیران استان تبدیل شده و پیگیری روند توسعه آن با جدیت در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد شمال ،روابط عمومی استانداری گیلان سید محمد احمدی در اولین جلسه کارگروه اشتغال ایثارگران که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد شهید متولی پیگیری و رسیدگی به تسهیلات قانونی و حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در بحث اشتغال ایثارگران وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از فرزندان شهدا با مشکل اشتغال مواجه هستند؛لذا باید در جهت رفع این مشکل تلاش کرد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به 25 درصد جذب خانواده ایثارگران در آزمون‌های استخدامی گفت: هرگونه جذب و بکارگیری نیرو باید با مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شود و بررسی روند جذب واجدین شرایط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گیرد.
وی گفت: بخش خصوصی هم در جذب و بکارگیری نیروهای خود باید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده کند.
احمدی با بیان اینکه بخش خصوصی با استفاده از کارگروه رفع موانع تولید و رونق اشتغال، کسب و کار خود را رونق می‌دهد، تصریح کرد: دولت با تامین امنیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی زمینه توسعه فضای کسب و کار را فراهم می کند و فعالان این بخش نیز ملزم به استفاده از قوانین و مقررات استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در پایان خواستار ارائه راهکار برای افزایش میزان اشتغال و رفع محرومیت های اقتصادی استان شد.

print

پاسخی بگذارید