تاریخ: ۵:۱۵ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰

طبق قرار قبلی و با وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره از سرگیری تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان و پرداخت سپرده‌های تا سقف ۲۰۰ میلیون و بالاتر انتظار می‌رود از امروز همزمان با ۲۰ آبان ماه شعب کاسپین آماده اجرای این وعده‌ها باشد.

سرانجام بعد از حدود سه ماه توقف در پرداخت سپرده‌های تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موسسه کاسپین در نهایت در جلساتی که بین سران قوه و نمایندگان آنها برگزار شد، قرار بر این بود تا با توجه به گزارشی که هیات تصفیه فرشتگان در رابطه با املاک شناسایی شده اعلام کرد، این دارایی‌ها تقسیم‌بندی شده و با خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار موسسه قرار می‌دهد تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان و پرداختی به آنها مجددا در دستور کار قرار گیرد. براین اساس قرار شد تا تمامی حساب‌های کاسپین که چندی پیش توسط قوه قضاییه توقیف شده بود رفع مسدودی شده و در این شرایط با جریان گرفتن نقدینگی در موسسه پرداخت‌ها با مشکل مواجه نباشد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این شد که از امروز(شنبه) اتفاق‌های خوشایندی برای سپرده‌گذاران کاسپین رخ دهد به طوری که اولا ۱۰ درصدهای باقی‌مانده سپرده‌گذاران قبلی که برای تعیین تکلیف مراجعه کرده بودند، پرداخت شود. این در حالی است که از پایان اردیبهشت‌ماه امسال که تعیین تکلیف سپرده‌گذاران به طور مرحله‌ای آغاز و تا ۲۰۰ میلیون پیش رفت، پرداخت‌ها به گونه‌ای بود که با کسر سودهای شناسایی نشده تا ۹۰ درصد امکان پرداخت به سپرده‌گذار وجود داشت و ۱۰ درصد دیگر باقی‌ می‌ماند تا زمانی که امکان تامین منابع آن وجود داشت، اما با تصمیم‌گیری اخیر این ۱۰ درصدها به حساب سپرده‌گذاران باید پرداخت شود.

اتفاق دیگر این بود که تمامی سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون می‌توانند برای تعیین وضعیت حساب‌های خود و دریافت مبالغ مراجعه کنند. درعین حال که برای سپرده‌گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز این شرایط فراهم شده که بتوانند تا این مبلغ را دریافتی داشته باشند.

با این شرایط امروز همزمان با بیستم آبان‌ماه روزی است که بعد از مدت‌ها انتظار تمامی سپرده‌گذاران فرشتگان می‌توانند با مراجعه به شعبه کاسپین وضعیت حساب‌های خود را مشخص کرده و طبق وعده بانک مرکزی مبالغ تا ۲۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند، اما این که در حال حاضر تمامی حساب‌ها رفع مسدودی شده باشد و شعب ۸۰‌گانه کاسپین در حال پرداخت منابع براساس آنچه که وعده داده شده بود باشند موضوعی است که طی امروز و فردا کاملا مشخص خواهد شد، چرا که به هر صورت این پرداخت‌ها وابسته به باز شدن خط اعتباری بانک مرکزی و البته رفع مسدودی تمامی حساب‌های کاسپین است.

بانک مرکزی در ازای به وثیقه گرفتن اموال فرشتگان خط اعتباری در اختیار موسسه کاسپین قرار می‌دهد. تا قبل از این مرحله حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود که در تصمیم‌گیری‌های اخیر ۵۰۰ میلیارد دیگر اضافه و در مجموع به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع:ایسنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید