گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۲۴ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
امسال ۲۲۰۰ تن فرآورده خام دامی از گلستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که امسال دو هزار و ۲۰۰ تن انواع فرآورده خام دامی شامل تخم مرغ، میگو، پا و پنجه مرغ و میگو از این استان به کشورهای دیگر صادر شد.

غلامرضا محرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۶۶۳ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان از این استان راهی کشورهای دیگر شد.

به گفته وی مقصد صادرات فرآورده های خام دامی گلستان، کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ویتنام، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و عراق بود.

در گلستان چهار پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل آباد آزادشهر و تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) فعال است و مجوزهای لازم را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.

طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، این استان یک هزار و ۴۳ واحد فعال پرورش طیور با ظرفیت اسمی جوجه ریزی در هر دوره بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون قطعه و سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی با تولید سالانه ۵۳۲ هزار تن فرآورده های خام دارد و در برخی تولیدات از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل رتبه برتر کشور بوده و از قطب های پرورش طیور و دام نیز به شمار می رود.

استان شمالی گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

print

پاسخی بگذارید