تاریخ: ۲۰:۴۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
امسال ۸۱۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی مراوه‌تپه هزینه شد

فرماندار مراوه‌تپه گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۸۱۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی و دستگاه‌های اجرایی برای محرومیت‌زدایی این شهرستان مرزی واقع در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان هزینه شد.

امانگلدی ضمیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع اعتبارات هزینه شده، ۴۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله به‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی، اجرای طرح هادی روستایی، مدرسه سازی، احداث مرکز جامع سلامت، توسعه فضاهای ورزشی، به‌سازی مبلمان شهری و توسعه فضای سبز شهرهای مراوه‌تپه و گلیداغ و خرید و اهدای یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه خودروی آبرسانی سیار بوده است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارت هزینه شده امسال نیز برای توسعه اشتغال و توانمندسازی مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان مراوه‌تپه هزینه شد.

ضمیر اضافه کرد: اعتبارات هزینه شده توسط بنیاد علوی و دستگاه‌های اجرایی مراوه‌تپه برای محرومیت زدایی این شهرستان به غیر از اعتبار هزار و ۵۰ میلیارد ریالی برای ساخت و تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه است.

وی یادآور شد که برای ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه که عملیات احداث آن با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع از سال ۹۵ شرع شده، بنیاد علوی ۸۰۰ میلیارد ریال و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی نیز ۲۵۰ میلیارد ریال برای خرید، انتقال و تجهیزات پزشکی آن هزینه کرده است.

فرماندار مراوه‌تپه گفت: این بیمارستان که دارای بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، درمانگاه، جراحی، زنان و زایمان و اطفال است، در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ضمیر اضافه کرد: در دهه فجر امسال پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زا قابل توجهی با مجموع اعتبار سه هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال در شهرستان مرزی مراوه‌تپه افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری مراوه‌تپه در دهه فجر امسال را ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۷۲۵ نفر و اعتبار پیش بینی شده برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن در این ایام شروع می‌شود را نیز هزار و ۷۳ میلیارد ریال با ایجاد ۳۴ فرصت شغلی اعلام کرد.

ضمیر ادامه داد: علاوه بر افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی و بهره‌برداری از ۵۴۵ واحد مسکن محرومان، پروژه‌های دیگری از جمله گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی، مخابرات، آسفالت راه‌های روستایی و خانه بهداشت در ایام دهه فجر امسال افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه از شمال به کشور ترکمنستان، از شرق به خراسان شمالی، از غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.

print

پاسخی بگذارید