تاریخ: ۱۸:۱۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
انتخابات هیات جودو در گلستان بدون نتیجه و با حاشیه پایان یافت

انتخابات هیات جودو استان گلستان که با حضور آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون امروز یکشنبه در گرگان برگزار شد؛ بدون نتیجه و با برخی حواشی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ تنها کاندیدای هیات جودو گلستان تنها موفق به اخذ ۷ رای موافق مجمع شد و ۹ عضو دیگر با رای سفید به نوعی مخالفت خود را با روند انتخابات اعلام کردند.

مهدی بیگی مدیر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد گلستان و محمدعلی نودهی از ورزشکاران مدال‌آور جودوی استان برای این انتخابات تایید صلاحیت شده بودند.

بیگی پس از ۷ دقیقه اعلام برنامه‌های خود با طرح این ادعا که رییس فدراسیون جودو در مذاکره با وی مطالب جانبدارانه‌ای مطرح کرده است؛ انصراف خود را از نامزدی رییس هیات جودی گلستان اعلام کرد.

نودهی دیگر کاندیدای ریاست هیات جودو گلستان نیز برنامه‌های خود را اعلام کرد اما ۷ رای موافق به او برای انتخابش برای تصدی رییس هیات کافی نبود.

اعضای مجمع هیات جودوی گلستان ۱۷ نفر است که به علت نبود باشگاه به تعداد کافی در این استان تنها یک‌ نفر به نمایندگی از باشگاه‌دارها در جلسه مجمع حضور داشت.

نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران، آموزش و پرورش و روسای هیئات شهرستانهای گلستان دیگر اعضای مجمع هستند.

رییس فدراسیون جودو طی سخنانی در مجمع عمومی گفت: بهتر است با پرهیز از دشمنی و خصومت به تصمیم یکدیگر احترام بگذاریم؛ اختلاف سلیقه و نظر همیشه و همه‌جا بوده اما این به معنای دشمنی نیست و اگر نقدی وجود دارد، منصفانه و با ارائه راهکار باشد.

آرش میراسماعیلی اظهار داشت: ما به هیچ شخصی توصیه نداشته‌ایم و معتقدم تنها راه پیشرفت جودو در گلستان همچون سایر استان‌های کشور اتحاد و همدلی است که متاسفانه در این استان دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: شرایط به وجود آمده به ضرر جودو در گلستان خواهد بود و اگر این روند ادامه داشته باشد، فدراسیون و اداره کل ورزش استان هم نمی توانند کمکی به مجموعه استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط جودو در کشور خوب نیست و اختلاف سلیقه در گلستان هر چند عادی به نظر می رسد اما باعث سوء استفاده می شود؛ گفت: راه حل اساسی دورهم نشستن و حل اختلافات بدون توهین به یکدیگر است.

رییس فدراسیون جودو تصریح کرد: مشکلات ناشی از اختلافات باعث شده است تا گلستان تنها ۳۰۴ جودوکار داشته باشد و وضعیت دان ، مربی و داور استان در هر دو بخش زنان و مردان مطلوب نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم طی سخنانی با تاکید بر حل مشکلات مجموعه هیئات‌ ورزشی استان اظهار داشت: هیچ دخالتی در ثبت نام کاندیداها و تایید یا رد صلاحیت افراد نداشته و نداریم و فضای رقابت برای همه آزاد است.

قاسمعلی برزمینی تاکید کرد: تابع قانون هستیم و نظر نهایی برای تایید صلاحیت با مراجع قانونی است و انتخاب نفر نهایی نیز برای ریاست با رای اعضای مجمع خواهد بود.

در پایان جلسه بی‌نتیجه مجمع جودو گلستان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان فردی را به عنوان سرپرست به رییس فدراسیون پیشنهاد داد اما میراسماعیلی آن را نپذیرفت و آن را به نتیجه انتخابات مجمع جدید در آینده احاله داد.

هیات جودو گلستان طی ۱۱ ماه گذشته بصورت سرپرستی اداره شد و حسین خدادادی آخرین سرپرست بود.

print

پاسخی بگذارید