تاریخ: ۱۶:۳۹ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
انتشار 3 میلیارد دلار  اوراق مالی اسلامی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وزارت نفت می‌تواند از طریق شرکت‌های دولتی تابع ذیربط تا سقف ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی یا ارزی با تصویب دولت منتشر کند.

به گزارش اقتصاد شمال ،نقل از شانا، جلال میرزایی، به مصوبه‌های روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸ احکام مترتب بر درآمدهای نفتی تعیین تکلیف شد. در تبصره ۲ نیز به درآمدهای ناشی از خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ پرداخته شد، اما در تبصره ۳  این لایحه موضوع تامین مالی پروژه‌ها مطرح است.

وی با بیان اینکه در بخش دیگری از بررسی بودجه، مصوب شد شرکت‌های دولتی تا سقف ۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود امکان انتشار داشته باشند، افزود: دولت مجاز است تا سقف ۲۹۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی تسویه نشده را منتشر کند تا بدهی خود را از این طریق تسویه کند.

همچنین وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک مجاز است با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی یا ارزی منتشر کند. این عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه همچنین برای تسویه اوراقی که در سال‌های قبل منتشر شده و سر رسید آن در سال ۹۸ است، کمیسیون اجازه داد دولت بتواند ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

وی تصریح کرد: آنچه دولت می‌تواند از این اوراق در سال ۹۸ استفاده کند باید حداکثر معادل رقمی باشد که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

میرزایی عنوان کرد: در مصوبه‌ای دیگر مقرر شد ۲۰۰ میلیارد ریال از بدهی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی اعم از تعاونی یا خصوصی از محل تحویل نفت خام به این اشخاص با قیمت بورس انرژی تسویه شود. وی گفت: همچنین بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، دولت مجاز شد در بازارچه‌های مرزی کشور، بنزین را با نرخ ترجیحی ارائه و درآمد حاصله از این محل را به خزانه واریز کند.

print

پاسخی بگذارید