تاریخ: ۲۱:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

مدیر امور منابع آب لنگرود از انجام بیش از ۱۸۰کیلومتر لایروبی برای تامین نیاز آبی سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش اقتصاد شمال ،قربانعلی پور مسیب  اظهار داشت: به منظور سهولت در آبرسانی ۲۲ سردهنه در منطقه اطاقور و بخش مرکزی شهرستان لنگرود احداث کردیم.

وی همچنین از تعمیر و راه اندازی ۳۲ ایستگاه پمپاژ قدیم و جدید در پاپکیاده و خالکیاسر خبر داد و افزود: جهت رفع دغدغه های کشاورزان علاوه بر ۱۷ حلقه چاه سنتی آبخور، هفت حلقه چاه جدید نیز برای بهره برداری در سال زراعی جاری حفر کردیم.

پورمسیب خاطرنشان کرد: امسال برای رفع مشکل آبی لنگرود و بهره مند، کشاورزان شهرستان ۴۲ پهنه آببندان را نیز مهیا و آبگیری نمودیم.

وی همچنین اضافه کرد: وجود سد های لاستیکی پهلوان بست کومله و گالش کلام نیز امسال کمک شایان توجهی به تامین و تنظیم آب مورد نیاز زراعی کشاورزان شهرستان کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: هیچ گونه مشکلی در لنگرود از برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در سالجاری زراعی نداشته ایم.

شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، کومله و اتاقور در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد.

print

پاسخی بگذارید