تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دست رد به دریافت کمک بلاعوض دولت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) گلستان گفت: واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل این استان با توجه به محدودیت‌های اعتباری و رقم اندک کمک‌های بلاعوض دولت در قیاس با میزان سرمایه های میلیاردی شرکت های صنعتی و معدنی، از دریافت این کمک ها صرف نظر کردند.

 به گزارش اقتصاد شمال حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کمک های بلاعوض دولت اعطا شده به بخش های مسکن و کشاورزی افزون از ۲۰ میلیون ریال است که این مبلغ حتی به ۵۰۰ میلیون ریال هم برسد جوابگوی خسارت وارده به بخش صنعت نیست.
وی بیان کرد: تنفس و استمهال بدهی بانکی، ارائه تسهیلات جدید و کم بهره بدون نیاز به وثیقه جدید بانکی، معافیت یکساله از بدهی دارایی و تامین اجتماعی و پرداخت کامل بدهی های دستگاه های دولتی به واحدهای خسارت دیده، از جمله پیشنهادات ارایه شده به دولت برای کمک به رفع نگرانی صنایع آسیب دیدگان از سیل گلستان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه به تلاش گسترده برای تامین نیازها اولیه مناطق سیلزده در روزهای ابتدایی این حادثه اشاره کرد و گفت: با تلاش مدیران و همراهی مردم، کمبودی در تامین نیازهای اولیه و اساسی در این مناطق احساس نشد و برخی اقلام ضروری بیشتر از حد نیاز در این مناطق توزیع شد.
قوانلو ادامه داد: در سیل اخیر ۱۵۰ واحد صنعتی و معدنی گلستان دچار آسیب شد که به جز ۲۰ واحد، بقیه صنایع با رفع مشکلات به چرخه تولید برگشتند.
وی به تلاش تولیدکنندگان گلستان برای بهبود کیفیت کالاهی تولیدی و جلب نظر بازارهای خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۲۵۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادرات صورت گرفت که این رقم نسبت به سال ما قبل ۳۵ درصد رشد بیشتر شد.
قوانلو همچنین گفت: در سه سال اخیر ۲۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بخش رونق به صنایع استان پرداخت شد و در نتیجه آن پارسال ۳۹ واحد صنعتی با اشتغال زایی ۶۱۲ نفر به چرخه تولید بازگشت.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید