تاریخ: ۱۴:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
انعقاد  15 قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گلستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت که تاکنون 15 قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اترک واقع در شمال استان برای ایجاد واحدهای تولیدی بسته شده است.

به گزارش اقتصاد شمال ، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گلستان ، حجت الله خلیل زاده در گزارشی از وضعیت زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اترک اظهار داشت: از 15 قرارداد منعقده یک واحد با مشارکت سرمایه گذار خارجی فعال شده و دو واحد دیگر در دست ساخت است.
به گفته وی در صورت عملیاتی شدن این قراردادها برای بیش از 523 نفر شغل پایدار در منطقه ویژه اقتصادی اترک ایجاد خواهد شد.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک یک هزار و هشت هکتار وسعت دارد و در زمان حاضر 250 هکتار آن برای جذب سرمایه گذار با ایجاد زیرساخت های آب، برق، مخابرات و گاز آماده است.
وی اضافه کرد: با توجه به امکانات زیربنایی ایجاد شده زمینه جذب سرمایه گذار در این منطقه ویژه اقتصادی فراهم است.
به گزارش ایرنا ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک با هدف توسعه طرح های صنعتی کشور و نیاز استان گلستان و به منظور کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در مرداد سال 84 به تصویب رسید.
هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط زمینی و ریلی با کشورهای آسیای، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق استان و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان از جمله ظرفیت های زیرساختی است که جذب سرمایه گذار را برای بهره گیری از امکانات فراهم شده درمنطقه ویژه اقتصادی اترک به منظور جذب سرمایه گذار دوچندان می کند.
استان مرزی گلستان با افزون بر یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه قرار است به سوی صنعتی شدن هم پیش برود.

print

پاسخی بگذارید