اولین برج اصناف کشور عصر امروز پنجشنبه با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بابل استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،این برج که در هفت طبقه و پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا شده، قرار است ۵۴ اتحادیه فعال شهرستان بابل را تجمیع کند.

برای ساخت این برج با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار بابل در حاشیه بهره برداری از این برج به خبرنگار ایرنا گفت: امروز یکی از خواسته های چند ساله بازاریان و مردم برآورده شد و بابل با پیشینه درخشان تجارت که در کارنامه خود دارد صاحب برج اصناف شد.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: تجمیع ۵۴ اتحادیه فعال این شهر در یک مکان برای تسریع در انجام کارهای مردم و بازاریان بسیار اثر بخش است و این حرکت در کشور بی سابقه به شمار می رود.

وی گفت: بابل که در گذشته به ” بارفروش ” معروف بود، قلب تجارت مازندران محسوب می شد و با افتتاح این برج تلاش می شود این شهر به دوران طلایی تجارت خود نزدیک شود و این امر در صادرات کالاها و تولیدات بابل و مازندران موثر باشد.

ولی زاده افزود: در حال حاضر برای رونق تجارت باید صنعت بسته بندی در بابل فعال شود که با حضور جوانان تحصیل کرده در بازار این امر زودتر تحقق می یابد.

وی افزود: در حال حاضر در کنار بازاریان پیشکسوت بابلی جوانان با تحصیلات مرتبط ورود یافتند که به آینده تجارت و رونق صادرات بسیار امیدواریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز برای افتتاح برج اصناف بابل و بازدید از چند واحد تولیدی در این شهرستان حضور یافت.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای هفت شهر، شش بخش و ۵۴ اتحادیه صنفی فعال است.

print

پاسخی بگذارید