تاریخ: ۱۱:۲۸ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
ایجاد زیر ساخت اولویت اصلی اینچه برون

مدیر منطقه آزاد اینچه برون گفت: تمرکز بر ایجاد و تکمیل زیرساخت ها اولویت راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون در شرق استان است که با هدف جذب حداکثری سرمایه گذاری و تسریع در امور توسعه ای انجام می شود.

رضا مروتی بااشاره به تصویب جزییات ایجاد هشت منطقه آزاد واز جمله اینچه برون در استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ،اظهار داشت: تلاش می شود که پس از تصویب نهایی این لایحه در شورای نگهبان، در کمترین زمان سازمان مناطق آزاد در استان مستقر شود.
وی افزود: اجرایی شدن و ییگیری طرح های اقتصادی در گلستان ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را ضروری کرده است.
مروتی با اشاره به ارتباط گلستان از طریق مرز اینچه برون با کشورهای آسیای میانه و خط ریلی بین المللی ایران- ترکمنستان – قزاقستان و ادامه آن تا چین،عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد و تشکیل راس سوم مثلث اقتصادی شامل منطقه آزاد در کنار کریدور ریلی و بندرخشک، اهمیت این حوزه را افزایش داده است.
وی گفت: ایران به دنبال بازارهای هدف جدید به ویژه از طریق مرز اینچه برون است و شرایط در این منطقه به گونه ای بوده که کمتر کسی به دنبال کسب درآمد از طریق قاچاق کالا است.
مدیر منطقه آزاد اینچه برون اضافه کرد: راه اندازی این منطقه به توسعه اقتصادی کشور، گلستان و رضایت مندی مردم استان کمک می کند.
وی به همدلی و همفکری نمایندگان مجلس و مسوولین ارشد استان در دولت های یازدهم و دوازدهم برای تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: این مساله باعث شد تا تعهدات دولت نسبت به این استان به نتیجه برسد و توسعه گلستان مستمر باشد.
به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای در نشست علنی روز چهارشنبه هفته گذشته و یکشنبه هفته جاری با کلیات و جزئیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری – صنعتی از جمله اینچه برون در استان گلستان و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.
اینچه برون منطقه ای مرزی در شرق گلستان و از توابع گنبدکاووس بوده که در ۸۰ کیلومتری شمال این شهرستان و در مرز ایران با ترکمنستان قرار دارد و گمرک آن تنها مرز زمینی گلستان برای مراودات اقتصادی و تجاری با کشورهای حوزه خزر و آسیای مرکزی است.
علاوه بر گمرک، خط آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران در این منطقه به خطوط کشورما متصل شده و عملیات احداث بندر خشک نیز در آن در حال انجام است، به گفته صاحب نظران مجموعه این عوامل در کنار ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی آینده درخشان تجاری و اقتصادی برای اینچه برون را رقم خواهد زد.
استان مرزی و شمالی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

print

پاسخی بگذارید