گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۱

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این استان فراهم خواهد کرد.

به گزارش اقتصادشمال ،  علی قربانی در پاسخ به پیشنهاد ارائه شده از سوی استاندار خراسان شمالی به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان افزود: برای ایجاد مناطق آزاد تجاری در استان به راحتی مجوز صادر نمی‌شود اما در حال حاضر در حدود هشت نقطه از ایران منطقه آزاد تجاری وجود دارد.

وی ادامه داد: خراسان شمالی دارای ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک است و از سوی دیگر امنیت کامل در این استان و همچنین مرزهای این استان برقرار است بنابراین این پتانسیل در این استان وجود دارد تا این استان نیز از مزیت‌های منطقه آزاد تجاری بهره ببرد.

قربانی تاکید کرد: با ایجاد این منطقه در این استان بسیاری از معافیت‌ها شامل حال تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواهد شد و از سوی دیگر مشوقی خواهد بود که این افراد برای سرمایه گذاری در این استان متمایل شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضور این افراد در این استان برای امر سرمایه گذاری و تولید، افزایش اشتغال و اشتغال پایدار به مقدار قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در پاسخ به این سوال که به رغم اینکه خراسان شمالی مرز مشترک با ترکمنستان دارد اما هیچ معبر ورود و خروجی به آن کشور ندارد، مجوز برای اجرای این طرح داده خواهد شد؟ گفت: این امر نیازمند کارهای کارشناسی است که باید کارشناسان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

print

پاسخی بگذارید