تاریخ: ۹:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : ایجاد کریدور های گردشگری موجب رونق و تحول در اقتصاد جوامع محلی استان خواهد شد.

یونس رنجکش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت  : احیای بافت سنتی ، حفظ طبیعت ، توسعه محلی ، پویایی کسب و کارها ، اشتغالزایی و تقویت بوم گردی از جمله مزایایی است که با ایجاد کریدور های گردشگری می توانیم به اهداف مورد نظر  برای  رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی و تقویت جوامع محلی دست یابیم.
وی افزود : به طور مثال؛ کریدور گردشگری دیلمان بعنوان یکی از طرح های مهم در ایجاد تحول با اهداف مورد نظر  فرصتی است که از یک سال پیش با جدیت پیگیری و اتفاق های خوبی نیز در این زمینه در حال وقوع است.

به گفته وی؛ این طرح با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی و با ایجاد دبیرخانه ای زیر نظر شورای راهبردی متشکل از دستگاه های اجرایی با  پیگیری استانداری گیلان ، در حال انجام است.
وی آموزش جوامع محلی در برخورد و تعامل و رفتار با گردشگران ، شیوه های راه اندازی کسب و کارها ، توجه به احیای سنت ها و مشاغل بومی ، حفظ محیط زیست  و تقویت بوم گردی ، برگزاری آیین ها و جشنواره های بومی و  محلی ، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات برای طرحهای اشتغالزایی روستایی را  از جمله اقداماتی خواند که توسط دبیر خانه این کریدور و با پیگیری های شورای راهبردی انجام می شود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : این کریدور هم اکنون از مسیر شهرستان رودبار تا شهرستان سیاهکل را در بر می گیرد که دارای جاذبه های مختلف طبیعی و بوم گردی هستند.
رنجکش خاطرنشان کرد:  راه اندازی مسیر های دیگر گردشگری با توجه به  شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پیوستگی فرهنگ و آداب  نواحی مختلف گیلان نیز می تواند در توسعه گردشگری پایدار در استان کمک کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تصریح کرد: تلاش داریم با توجه به تجربیات این کریدور  با همکاری فعالان اجتماعی و فرهنگی  منطقه با هدف تسهیلگری در کار آفرینی های مبتنی بر گردشگری  الگویی مناسب برای رونق صنعت گردشگری در استان فراهم شود.

گیلان بدلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بی شمار سالانه میزبان  میلیون ها گردشگر است.

print

پاسخی بگذارید