استاندار گلستان مدعی شد
تاریخ: ۱۳:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۳

استاندار گلستان گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار شغل از مجموع تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل، توسط دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است.

سیدمناف هاشمی پنجشنبه در نخستین کارگاه آموزشی شوراییان گلستان در دور پنجم شوراهای اسلامی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات، در سال گذشته نیز بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شد که بیشتر از تعهد ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل بود.
وی افزود: همچنین در هشت ماه نخست سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت شد که از آن زمان تا به امروز با رشد ۲۰ برابری پرداخت این تسهیلات به ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش های صنعت، تولید و گردشگری رسید.
استاندار گلستان ادامه داد: این استان در پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی رتبه چهارم و در حوزه جذب اعتبارات روستایی، بنیاد مستضعفان و اعتبارات وزارت کار رتبه های برتر کشور را دارد.
هاشمی با اشاره به مغفول ماندن بحث سرمایه گذاری در شهرها از شوراهای اسلامی خواست از ظرفیت اعتماد عمومی مردم برای جذب سرمایه گذار برای توسعه و ایجاد اشتغال استفاده کنند.
به گفته وی، شوراها باید با حرکت در مسیر توسعه شهرهای خودشان اعتماد عمومی را تقویت کنند و بر این اساس لازم است هر کدام از اعضا برای خود یک ماموریت تعریف کنند.
وی توسعه بوم گردی، داشتن ۵۰ روستای بدون بیکار و ۵۰ روستای بدون معتاد با همکاری فرمانداری ها و شوراهای اسلامی را از جمله برنامه های امیدآفرین در گلستان عنوان کرد.
استاندار گلستان شوراها را بالاترین نهادهای مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: اعضای شوراها با داشتن کار جمعی و استفاده از تجربیات مختلف می توانند بهترین تاثیرگذاری را در توسعه مدیریت شهری داشته باشند.
رییس مرکز آموزش و پژوهش و دبیر هیات رییسه شورای عالی استان ها نیز در این مراسم گفت: تاکید بر افزایش سطح آموزش در درون شوراها با هدف آگاهی بیش از پیش اعضای از وظایف شان است.
علی دشتی افزود: اعضای شوراها با آگاهی از وظایف درون سازمانی می توانند مطالبات خود را از مسوولان داشته باشند و آنان را موظف به اجرای یک سری وظایف در مقابل شورا کنند.
به گفته وی، تخلفات در همه دستگاه ها و نهادها مشاهده می شود اما با توجه به ارتباط بیشتر اعضای شوراها با مردم، هرگونه تخلف آنان با تبلیغات فراوان در سطح جامعه مطرح می شود.
وی ادامه داد: آشنایی اعضای شوراها با قوانین می تواند کمک قابل توجهی به ارتقای جایگاه این نهاد و کاهش انجام تخلفات کند.
به گزارش اقتصاد شمال  ۹۴۱ روستا و ۳۳ نقطه شهری در استان گستان دارای شوراهای اسلامی هستند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید