تاریخ: ۲۰:۴۹ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

محمد حاج رسولی ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از سد در حال ساخت پلرود شهرستان رودسر در شرق استان گیلان بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد شمال ، به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛محمد حاج رسولی ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران عصر پنجشنبه با همراهی وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای استان و اسدالله عباسی نماینده شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی از این سد بازدید کرد.
سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که مطالعات شناسایی و اولیه آن از سال 56 آغاز شد و مطالعات تکمیلی آن بین سال های 62 تا 84 خاتمه یافت و در سال 86 مصوبه کمیته تخصصی وزارت نیرو توسط شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اخذ شد.
ارتفاع سد 100 متر ، حجم مخزن آن 132 میلیون مترمکعب و قدرت تنظیم سالانه آن 205 میلیون مترمکعب است.
هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود که دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است، می باشد که با ساخت آن، امکان آبیاری بالغ بر 27 هزار هکتار از اراضی شالیکاری و باغات شهرستان های رودسر و املش و تامین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان شامل رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله به میزان 40 میلیون مترمکعب در سال و نیز تامین انرژی برق آبی به میزان 70 گیگاوات در سال میسر خواهد شد.
سد پلرود از نوع خاکی با هسته نفوذ ناپذیر بوده و پیشرفت فیزیکی آن تا پایان مهرماه امسال 65 درصد است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
پیش از ظهر دیروز نیز معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای استان گیلان با حضور محمد حاج رسولی ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در رشت برگزار شد.

print

پاسخی بگذارید