تاریخ: ۱۷:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بازگشت ۴۱۷ واحد راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بازگشت۴۱۷ واحد صنعتی راکد و یا نیمه تعطیل در سال گذشته به چرخه تولید استان خبر داد.

فرهاد دلق  پوش با اشاره به کارگروه‌های رفع موانع تولید و دستاوردهای آن در سال گذشته افزود: به همت مسئولان مرتبط با حوزه تولید و توجه ویژه استانداربا برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید به تولیدکنندگان بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات ویژه پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت بیش از ۴۱۷ واحد راکد و نیمه تعطیل گیلان به چرخه تولیداستان یکی از آثار مثبت برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان است که به گواه آمار تأثیرگذاری بسیار چشمگیری داشته است.

وی گیلان را براساس آخرین آمار اخذ شده از سامانه رفع موانع تولید در تعداد پرداختی‌های پارسال دارای رتبه کشوری عنوان و تصریح کرد: واردات غیرضروری برخی از محصولات نظیر استثنائات تجاری چون مناطق آزاد، کالای مسافری، کوله‌بری، ‌ ملوانی از جمله موانع عمده بخش تولید در وضعیت کنونی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین قدیمی بودن ماشین‌آلات برخی از صنایع را زمینه‌ساز کاهش بهره‌وری عوامل تولید و فرسایش در این حوزه برشمرد و گفت: بانکداری غیراصولی و بنگاه‌داری بانک‌ها، نقص کلی و جزئی در زنجیره تولید و کمبود مواد اولیه برای ازدیاد ارزش افزوده محصولات صنعتی از دیگر موانع بخش تولید در استان است.

صادرات افزون بر ۴۸۲ میلیون دلاری گیلان طی سال گذشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از صادرات افزون بر ۴۸۲ میلیون دلاری استان در یازده ماه سال گذشته خبر داد.

وی افزود: این آمار با توجه به ارائه آمار گمرکی طی ۱۱ ماه گذشته می باشد که انتظار می رود با ارائه آمار صادرات یکماه پایانی سال این میزان از ۵۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده بیشتر باشد.

گیلان دارای دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی  فعال است.

ایرنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید