گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بازگشت ۴ واحد تولیدی و اقتصادی راکد تنکابن به مدار فعالیت

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن گفت : از ۲۶ واحد تولیدی و اقتصادی راکد این شهرستان با حمایت های دولت تدبیر و امید ۴ واحد پس از سال ها تعطیلی دوباره احیا شد.

ابراهیم عسگرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کارخانه خزرخز، تعاونی چند منظوره رجا تنکا رزمندگان، لوله پلی پروپیلن غلامی و کشت و صنعت پرناز طیور به عنوان واحدهایی نام برد که به مدار تولید بازگشته اند.

وی احیای واحد تولیدی خزر خز سابق را پس از ۱۵ سال بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: کارخانه خزر خز به منظور تولید چرم دباغی شده در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد اما به دلیل سو مدیریت از رونق افتاد و سرانجام توسط بانک صنعت و معدن تملیک شد.

عسگرپور گف: در طول این سال‌ها سرمایه گذاران زیادی برای شروع به کار مجدد این کارخانه وارد عرصه شدند اما به دلیل مشکلات موجود در حوزه تولیدات چرمی و همچنین هزینه بالای بازسازی و بروز کردن دستگاه‌های این کارخانه بسیاری از آنها منصرف شدند تا اینکه سرانجام یک سرمایه گذار که در زمینه تولید لوله بدون درز و لوله با درز جوش در کشور فعال بود اقدام به خرید این کارخانه نمود و هم اکنون در حال بازسازی فضای داخلی و بیرونی این کارخانه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن سرمایه گذاری در این کارخانه را حدود ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این کارخانه برای ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

عسگرپور همچنین گفت: در حال حاضر ۲۴ واحد راکد تولیدی و اقتصادی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ واحد از سوی بانک تملک شده است، ولی امیدواریم این واحدهای تولیدی راکد و دارای مشکل هم با رایزنی‌های صورت گرفته و برطرف شدن موانع موجود در آینده در مسیر فعالیت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۶ میلیارد تومان از منابع دولتی توسط سرمایه گذاران شهرستان از محل سامانه کارا جذب شده است، افزود: در چند روز آینده نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی برای احداث کشتارگاه صنعتی این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

معاون فرماندار یادآور شد: در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان برای بخش صنعت استان تخصیص داده شدن که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و کارآفرینان شهرستان در جهت جذب حداکثری آن تلاش نمایند.

بر اساس گزارش های رسمی، هم اکنون ۳۰۷ واحد با میزان اشتغالزایی یک هزار و ۹۹۶ نفر در این شهرستان فعال هستند.

شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

print

پاسخی بگذارید