تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

درحالیکه جلسه روز گذشته هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران برای بررسی برنامه راهبردی توسعه صنایع صادراتی و رقابتی کشور برگزار شده بود اما با توجه به نزدیکی انتخابات اتاق بازرگانی ایران، تبدیل به محلی برای بازی‌های انتخابانی و دفاع افراد از عملکرد شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،در نشست دیروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهارات متفاوت و ساختار شکنانه‌ای توسط برخی از هیئت نمایندگان این اتاق مطرح شد که به نظر می‌رسید رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

بنابر اطلاع رسانی انجام شده 27 بهمن‌ماه حداکثر زمانی است که کاندیداهای نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تایید صلاحیت و معرفی می شوند. هنوز به طور رسمی اسامی ائتلاف یا دسته های انتخاباتی که ممکن است در انتخابات شرکت کنند عنوان نشده اما اسامی گروه‌هایی فعالان توسعه، تحول خواهان و  ائتلاف برای فردا مطرح است.

بنا بر اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران، رقابت در انتخابات اتاق بازرگانی به‌طور رسمی از ساعت 8 تا 18 روز شنبه 11 اسفندماه 97 کلید خواهد خورد. دارندگان کارت‌های بازرگانی می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و مراجعه به محل‌های تعیین‌شده از سوی اتاق‌های شهرستان‌ها، آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند. 27 بهمن‌ماه نیز حداکثر زمانی است که افراد تایید صلاحیت و معرفی خواهند شد.

بنابراین گزارش در جلسه روز گذشته اتاق بازرگانی یکی از چهره های شاخص  اتاق بازرگانی که امسال قصد حضور در انتخابات ندارد اما درباره او مطرح است که فعالیت های انتخاباتی را از پشت پرده  دنبال میکند، اظهارات متفاوتی بر زبان راند و انتقادات تندی را دربار شرایط فعلی کشور مطرح کرد.

وی در واکنش به موضوع جلسه موضوع (برنامه راهبردی توسعه صنایع صادراتی و رقابتی) گفت که ما در کشور کسی را نداریم که بتواند استراتژی توسعه بنویسد و کسانی که این ویژگی را داشتند ایران را ترک کرده اند و  برای نوشتن آن باید حتما از خارج از کشور مشاوره بگیرم و این ظرفیت علمی را نداریم.

این شخص همچنین از وزارت صمت نیز انتقاد کرد و گفت:در این وزارتخانه چشم اندازی مشترکی میان مدیران و کارشنان وجود ندارد و حمایت این وزارتخانه تنها از شرکت های بزرگ وابسته به خود است.

وی همچنین  وضعیت شرکت های بزرگ دولتی پتروشیمی و فولاد و مس را نیز نامناسب و غیر رقابتی در دنیا دانست و گفت: این شرکت با وجود معافیت های مالیاتی سرپا هستند و وجو رقابتی در دنیا ندارد.

عضو دیگر  هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز اظهارات مشابهی بر زیان راند و  در این جلسه ابتدا از عدم جذب سرمایه گذاریهای خارجی  در کشور بر خلاف وعده های داده شده گلایه کرد و عنوان کرد با این نواسانات ارزی نمی توان سرمایه گذار خارجی جذب کرد.

در این جلسه همچنین دیگر اعضای اتاق بازرگانی تهران نیز که در شرایط فعلی مسئولیت داشتند سعی کردند که از عملکرد خود در سال های گذشته دفاع کنند و در جلسه هیئت نمایندگان که به منظور بررسی استراتژی توسعه برگزار شده بود تبدیل به محلی شد که مسئولین فعلی اتاق از فعالیتهای خود دفاع کنند و مشکلات موجود را نیز  ناشی از تحریمها و بی تدبیری دولت دانستند.

بنابراین گزارش فعالیت کاندیاهای احتمالی اتاق بازرگانی از هفته آینده به شکل مشخص تری انجام خواهد شد و می توان آنها  و برنامه هایشان را مورد نقد و بررسی قرار داد.

تسنیم

print

پاسخی بگذارید