گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۶ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
بالغ بر ۱۷ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۱۷ هزار تن زیتون در این استان برداشت شده است.

علی درجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: افزون بر هشت هزار هکتار باغهای زیتون در گیلان داریم که به همت باغداران و به کارگیری آخرین یافته های نوین تحقیقاتی،  ۱۷ هزار تن زیتون در استان تولید شده است.

وی اظهار داشت: این میزان زیتون با کیفیت مطلوب و با تلاش باغداران زیتون تولید و برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: در مبارزه با آفات زیتون و بهداشت باغ های زیتون حمایت های خوبی در سال جاری و برنامه های آینده داریم تا بتوانیم تولید این محصول مهم و راهبردی  را در این استان توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با آفات زیتون در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده، اضافه کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است، ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال است، این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران به شمار می رود که به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می شود.

استان گیلان در مساحت و تولید زیتون، رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید