تاریخ: ۱۱:۳۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از تبدیل ماهیت این بانک از سهامی خاص به «سهامی عام» و تصویب اساسنامه جدید آن خبر داد.

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در رابطه با سهامی عام شدن ماهیت این بانک بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب مقررات پولی و بانکی کشور با هدف گسترش زمینه های فعالیت بانکی در حوزه قرض الحسنه به سهامی عام تغییر ماهیت داد.

وی افزود: در این راستا، پس از اخذ مصوبه مجمع عمومی فوق العاده بانک، مجوزات لازم از بانک مرکزی اخذ شد و اساسنامه جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

اکبری در رابطه با اساسنامه جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: اساسنامه جدید بانک مشتمل بر ۱۴۲ ماده و ۱۵ تبصره می باشد که نزد اداره ثبت شرکت های استان تهران ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بر مبنای اساسنامه جدید، علاوه بر فعالیت های قبلی بانک در راستای تجهیز منابع با جذب سپرده های قرض الحسنه ریالی و تخصیص آن به اقشار نیازمند جامعه که اصلی ترین ماموریت این بانک است، سایر خدمات بانکی مبتنی بر عقد قرض الحسنه را نیز می تواند ارائه دهد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: افتتاح حساب قرض الحسنه سکه و طلا، فروش تمبر مالیاتی و سفته، انتشار انواع اوراق بهادار اسلامی مبتنی بر عقد قرض الحسنه، راه اندازی شعب ارزی و انجام عملیات ارزی نظیر خرید و فروش ارز، انتقال ارز، دریافت و اعطای وام قرض الحسنه ارزی و صدور حواله ارزی از جمله مواردی است که به فعالیت های بانک اضافه شده است.

وی درباره برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران برای افزایش سرمایه بیان داشت: باعنایت به سیاست بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه بانک ها، مسیر بانک برای افزایش سرمایه هموار شده و این مهم نیز پس از اخذ مجوزهای لازم از آن مرجع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اکبری بر سهامی عام شدن بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد و گفت: برای تبدیل ماهیت بانک از «سهامی خاص» به «سهامی عام» زحمات زیادی کشیده شده است و جا دارد تا از تمامی همکاران به ویژه کارکنان اداره کل حقوقی و پیگیری وصول مطالبات تشکر کنم.

print

پاسخی بگذارید