تاریخ: ۹:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا اعلام کرد که بانک ها و موسسات مالی اروپایی آماده کمک به نظام بانکی ایران برای اتصال مجدد به نظام بین المللی بانکی به ویژه در زمینه تطبیق هستند.

علی دیواندری صبح امروز (یکشنبه) و در دومین روز از ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که در محل هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است، گفت: همایش تجاری ایران و اروپا یک سال قبل از برجام و برای آنکه از نتایج توافق هسته ای بهتر بهره برداری شود، پایه گذاری شد.

وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره های قبلی این همایش و همچنین اولین روز از همایش ششم، گفت: روز گذشته روز پرکار و پرترافیکی بود و حضور مقامات و مسئولین ایرانی و خارجی نشاندهنده استقبال آنها از این همایش در این مقطع حساس بود.

روز گذشته و در اولین روز از ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا انصاری معاون وزیر خارجه، امیرحسین زمانی نیا معاون بین الملل وزیر نفت، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری پنل های مختلف و کارگاه های آموزشی در حاشیه ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا خاطرنشان کرد که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در مراسم افتتاحیه این همایش حضور داشتند.

دیواندری از «آنه ماری فندرهیدن» مسئول بخش ایران در پروژه چشم انداز ایران در اتحادیه اروپا تشکر ویژه کرد و گفت وی صحبت های خوب و امیدبخشی درباره چشم انداز روابط ایران و اروپا داشت.

وی تصریح کرد با وجود مشکلاتی که به طور طبیعی برای اتصال ایران به نظام بین المللی وجود داشت، بانک ها و موسسات مالی و بانکی اروپایی آماده کمک به ایران به ویژه در زمینه تطبیق هستند.

دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایرای و اروپا ابراز امیدواری کرد که این همایش و اثرات آن در زمینه روابط بانکی و تجاری ادامه داشته باشد.

اروپا یک شریک تجاری بسیار مهم برای ایران است

در ادامه این همایش، نادر مالکی رییس انجمن بین‌المللی بانکداران نیز اظهار داشت: در این همایش دوروزه در روز اول روی مسایل بانکی تمرکز کردیم و در روز دوم بر موقعیت های سرمایه گذاری در ایران و اروپا تمرکز خواهیم کرد.

وی افزود: اروپا یک شریک تجاری بسیار مهم برای ایران است و این همایش با توجه به اهمیت این روابط برگزار می‌شود.

مالکی ادامه داد: این همایش در نوامبر در آلمان نیز برگزار می‌شود که تصمیم داریم همایش را در برلین برگزار کنیم تا بتوانیم وزیران بیشتری را دعوت کنیم چراکه به نظر می‌رسد همایش بیشتر باید سیاسی شود.

print

پاسخی بگذارید