تاریخ: ۲۳:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
بخش خصوصی ۲۶۰ میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری می کند

مدیرکل بندرامیرآباد از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی منطقه ویژه اقتصادی این بندر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران ، محمد علی سعیدی پور گفت که با ساخت و تکمیل این واحد تولیدی سالانه حدود ۴۸ هزار تن خوارک دام و طیور در این واحد صنعتی تولید می شود.

وی میزان اشتغال زایی مستقیم این کارخانه را هم ۴۲ نفر اعلام کرد.

سعیدی پور گفت که  قرارداد سرمایه گذاری برای این کارخانه به صورت بلند مدت و ۲۵ ساله است که در زمینی به مساحت هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع حداکثر در یک سال آینده ایجاد و بهره برداری می شود.

وی افزود : پیش از این هم در سال جاری ۲ قرارداد سرمایه گذاری به ارزش حدود ۶۰۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده بود و برای عقد تعدادی از قرارداد نیز در حال مذاکره هستیم.

استان مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولیدی حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت سفید مرغ در سال دارد. ۱۱ درصد از نیاز گوشت سفید کشور در این استان تامین می شود.

هم اکنون حدود ۵۰ واحد تولید خوراک دام در این استان با ظرفیت حدود ۲ میلیون تن فعال است.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد انجام شده است. همچنین به همین میزان هم در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری شده است. در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.
بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

print

پاسخی بگذارید