تاریخ: ۲۲:۱۷ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۹

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان مدیون به تامین اجتماعی استان نسبت به وضعیت بدهی های خود تعیین تکلیف کنند.

به گزارش اقتصاد شمال ،جمیل حق پرست   اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل صدور بیلان های کارگاهی برای دوره لغایت اسفندماه سال ۹۷، لازمست تا کارفریان بدهکار به تامین اجتماعی به منظور تعیین تکلیف بدهی های معوق خود در اسرع وقت به شعب تامین اجتماعی استان گیلان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، از آنجا که مراحل قطعیت بدهی ها و ورود به مراحل اجرایی از یکسو و امکان تبدیل به حال شدن بدهی های تقسیط شده و الزام پرداخت یکجای آنها در محاسبات بیلان اعمال می شود از کارفرمایان استان گیلان دعوت می شود تا با مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف بدهی های بیمه ای خود اقدام کنند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجموعه ای عمومی و غیردولتی فاقد منابع از بودجه دولت بوده و ارایه تعهدات آن صرفاً از محل حق بیمه ها انجام می گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: در ادامه رویکرد تعاملاتی به منظور همکاری با واحدهای تولیدی صنعتی برنامه های متنوعی در دستور کار قرار گرفته که تقسیط های بلندمدت با رعایت ضوابط مربوطه از آن جمله است.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۵ هزار کارفرمای استان گیلان دارای بدهی بیمه ای به تامین اجتماعی هستند که این بدهی ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بر اساس آخرین آمار، ۴۰۸ هزار بیمه شده اصلی با افراد تحت تکفل آنها از خدمات تامین اجتماعی استان گیلان بهره می‌برند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید