شجاعی رئیس اوقاف بهشهر خبر داد
تاریخ: ۲:۰۸ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بدهی ۵۸۵ میلیون تومانی دستگاههای دولتی به اوقاف بهشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: ۹ ارگان و دستگاه دولتی در شهرستان بیشترین بدهی را به اداره اوقاف و امور خیریه دارند که مبلغ قابل توجه ۵۸۵میلیون تومان را شامل می شود.

به گزارش اقتصاد شمال، حجت الاسلام رمضان شجاعی با نام بردن از دستگاههای بدهکار به این اداره اظهار داشت : مرکز بهداشت به همراه خانه بهداشت ،شهرداری ،بهزیستی،اداره آموزش و پرورش ،شرکت گاز ،اداره ورزش و جوانان ،اداره آب و فاضلاب ،راهنمایی و رانندگی و اداره مخابرات از عمده بدهکاران دولتی  به موقوفات هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت  مطالبات موقوفات  باید  از اولویت های دستگاههای ذیربط باشد و این اداره برای وصول مطالبات خود پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

شجاعی با بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که عواید آن در تمام زمان ها مورد استفاده قرار می گیرد ؛ به ثبت وقف جدید در سال جاری اشاره کردو افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۸ وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده که زمینی به مساحت بیش از ۲۴ هزار  مترمربع از آخرین موقوفات ثبت شده بوده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر به وجود ۴۰ امامزاده و بقعه به همراه ۲۰۰ مسجد در شهرستان اشاره و تصریح کرد:انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی به همراه اجرای طرح های مختلف سازمانی همچون آرامش بهاری،بصیرت عاشورایی و مسابقات قرآنی از جمله فعالیت های این اداره می باشد .

وی  با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات موجب تثبیت مالکیت وقف  می شود ؛اظهار داشت: اخذ سند مالکیت برای موقوفات در جهت جلوگیری از تعرض و شناسنامه دار شدن آنان انجام می شود  که در سال جاری هزارو ۱۶۰ هکتار از موقوفات شهرستان سند مالکیت اخذ کردند .

شجاعی از اسکن و ثبت ۶۰درصد از پرونده های موقوفات در سامانه جامع خبر داد و افزود :اطلاعات پرونده های موقوفات اسکن و در سامانه موقوفات به ثبت رسید.

وی دهه وقف را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف نامیدو یادآور شد:نواختن زنگ وقف،برگزاری مراسم عزاداری در امامزادگان به مناسبت روزهای آخر صفر،ارائه عملکردو سخنرانی در نمازجمعه،اجرای امینانه نیات واقفین، سرکشی از بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ وقف ، بازدید از موقوفات ، برپایی همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین عالم و سرکشی از مراکز قرآنی از عمده برنامه های این دهه بوده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر در خاتمه خاطر نشان کرد:کمک به زوج های نیازمند برای تهیه جهیزه، اهداء لوازم التحریر و بسته های لوازم تحصیلی به دانش آموزان،اعزام افراد نیازمند به مشهد مقدس و عتبات عالیات از جمله فعالیت هایی است که در راستای نیات واقفان خیر اندیش برای حمایت از نیازمندان انجام شده است .

 

print

پاسخی بگذارید