تاریخ: ۲۲:۱۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
برخورداری روستاییان گلستان از جاده به ۹۸ درصد رسید

گلستان استانی روستامحور با اقتصاد عمدتا مبتنی بر کشاورزی است بر این اساس دستگاههای اجرایی استان توسعه منطقه را بر پایه رشد شاخص‌های روستایی بنا نهاده‌اند از این روی با سلسله اقدامات عمرانی سالهای اخیر سطح برخورداری روستائیان گلستان از جاده مناسب به ۹۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ گلستان افزون بر هزار روستا دارد و حدود نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری استان در روستاها زندگی می کنند که از حیث آمار نیروی کار و مولد (روستایی) جزو استانهای پیش رو کشور است.

بر این اساس دستگاههای اجرایی توجه به زیرساخت ها همچون توسعه راه‌های روستایی گلستان و انجام عملیات مرمّت، بهسازی و آسفالت به‌ منظور بهبود عبور و مرور روستاییان را از اقدامات اولویت دار خود طی سالهای اخیر قرار دادند که حاصل آن بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستایی این استان شمالی از راه ارتباطی مناسب است.

به گفته رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، طول راه‌های ارتباطی روستاهای استان سه هزار و ۵۱۳ کیلومتر است.

ابراهیم جاویدزاده به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان برخورداری روستاییان گلستان از راه ارتباطی مناسب درحالیست که متوسط بهره‌مندی مناطق روستایی کشور در این بخش ۹۵ درصد و سه درصد کمتر از گلستان است.

وی با بیان اینکه از مجموع راه‌های روستایی گلستان تاکنون ۲ هزار و ۷۰۶ کیلومتر معادل ۷۷.۵ درصد آسفالت شده است، افزود: ۳۲۰ کیلومتر از آسفالت‌های انجام شده معادل ۱۰ درصد فقط از سال ۹۲ تاکنون بوده است.

وی تصریح کرد: این درصد آسفالت راه‌های روستایی گلستان درحالیست که میانگین راه‌های آسفالت شده روستاهای کشور ۵۳ درصد است.

جاویدزاده ادامه داد: به طور میانگین هزینه احداث هر کیلومتر راه روستایی در این دولت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره نظارت برساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین گفت که آسفالت این مقدار راه روستایی در این دولت باتوجه به مشکلات اقتصادی و تنگنای ناشی از تحریم‌ کارنامه قابل قبولی است.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه نگهداری جاده و نیز شرایط اقتصادی کشور، از مردم بویژه روستاییان گلستان خواست تا در حفظ و نگهداری راه‌ها به عنوان سرمایه ملی بیشتر تلاش کنند.

جاویدزاده همچنین گفت: عملیات بهسازی و آسفالت باقی مانده راه‌های روستایی گلستان نیز در دستور کار قرار دارد که به محض تخصیص اعتبار مورد نیاز اجرایی خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید