گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
برداشت کلزا در گلستان به ۱۵۷ هزار تن رسید

مدیر جهاد کشاورزی گلستان از برداشت ۱۵۷ هزار تن کلزا از اراضی زراعی این استان تا آخرین روز خردادماه امسال خبر داد

روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، مختار مهاجر اظهار داشت: ۹۷ درصد از سطح زیر پوشش کلزای استان برداشت شده و ۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال پول کلزا نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

بگفته وی امسال در گلستان ۷۷ هزار هکتار سطح قابل برداشت کلزا وجود داشت.
مهاجر بیان کرد: امسال نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا توسط شورای اقتصاد ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال با افت دو درصد غیر مفید و ۱۰ درصد رطوبت تعیین شده بود.

گلستان در تولید دانه روغنی کلزا طی ۲ سال اخیر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
سال زراعی گذشته کشاورزان گلستان ۵۷ هزار هکتار کلزا کشت کردند که از این سطح ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول را برداشت و به صورت تضمینی به دولت فروختند.
زراعت کلزا یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.
همچنین کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز را کاهش می‌دهد.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه دانه روغنی کلزا است.

print

پاسخی بگذارید