تاریخ: ۱۳:۰۳ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۳

کار برقی سازی آهن اینچه برون – گرمسار به طول ۴۹۵ کیلومتر که تیرماه امسال همزمان در گرگان و ساری کلید خورد، به گفته استاندار گلستان به زودی نتیجه داده و زمینه ساز توسعه اقتصادی این استان می شود.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان ، سید مناف هاشمی  در دیدار با پیمانکار روسی پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون تصریح کرد: برقی سازی این خط ریلی از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون تا گرگان و از گرگان تا ایستگاه راه‌آهن گلوگاه که از نظر خط ریلی زیر نظر گلستان است انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از بودجه پروژه در هیات دولت به تصویب رسیده است، افزود: وزارت راه و شهرسازی متعهد گردیده که به مسائل و مشکلات این پروژه رسیدگی کرده و بودجه ابلاغی آن بطور کامل اختصاص یابد.
دکتر هاشمی تصریح کرد: این پروژه ایمنی سفر با قطار را افزایش می‌دهد زیرا قرار است سیستم سیگنال‌دهی و علائمی کردن مسیر در همین پروژه اجرایی شود.
استاندار گلستان  با بیان این که گلستان نزدیکترین استان به ترکمنستان و کشور های حوزه cis است، گفت: پیمانکاران روسی جهت تسهیل و نزدیکی به پروژه، می توانند بخش عمده ای از امکانات و تجهیرات زیرساختی خود را در این استان مستقر کنند.
در این دیدار نماینده شرکت RZDI روسیه خاطر نشان کرد: این پروژه در سال ۱۰ میلیون تن ظرفیت باری ایجاد  کرده و  سرعت قطارهای باری نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تعداد حمل و نقل کالا با افزایش قطار ها بیشتر خواهد شد، افزود: جهت استفاده از قطارهای برقی، تغیرات اساسی در ساخت ایستگاه ها خواهیم داشت.
لازم به ذکر است که شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه RZDI از سوی دولت روسیه به عنوان پیمانکار اصلی قرارداد به راه‌آهن ایران معرفی شده است و این طرح شامل بسته‌های کاری برقی سازی مسیر تامین لکوموتیوهای برقی، ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لکوموتیو، اصلاح مسیر سازه‌های فنی و توسعه خطوط ایستگاه‌های ارتقا سیستم علائم و ارتباطات و تامین ماشین‌آلات نگهداری شبکه برق است.

استفاده از پیمانکاران و نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد

 

استفاده از پیمانکاران و نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد

print

پاسخی بگذارید