تاریخ: ۱۸:۵۷ :: ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به مدیران اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز اماکن مذهبی و آستان مقدس امامزادگان تمامی شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت و گویی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و ضرورت بهره مندی از این فرصت مهم اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی انسان در درگاه الهی است و شب‌های قدر نیز بهترین فرصت برای تقرب الهی و طلب آمرزش به شمار می‌رود.
وی از برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز در استان مازندران، مراسم لیالی قدر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی فقط در فضای باز اماکن متبرکه با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به متولیان این اماکن خبر داد و افزود: مومنانی که قصد انجام اعمال شب قدر را در اماکن متبرکه دارند باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی شامل حفظ فاصله با یکدیگر، استفاده از مفاتیح و مهر شخصی و زدن ماسک را رعایت کنند.
حیدری با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا زمان مراسم شب قدر باید حداکثر در ۲ ساعت باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شوند روزه‌داران از توزیع هرگونه پذیرایی و نذورات در شب‌های قدر جدا پرهیز کنند تا شاهد شیوع ویروس کرونا نباشیم.
وی تصریح کرد: هماهنگی که با هیات امنای بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است از آنها خواسته شده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم شب‌های احیا جدی بگیرند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ضدعفونی روزانه و حتی ضدعفونی قبل و بعد مراسم‌های احیا در اماکن مذهبی عنوان کرد: شبستان امامزادگان مازندران در شب‌های احیا باز است اما زائران از دست زدن به ضریح خودداری کنند.
حیدری تاکید کرد: رعایت تهویه مناسب شبستان امامزادگان الزامی و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به هیات امنای بقاع متبرکه صورت گرفته است.

print

پاسخی بگذارید