تاریخ: ۲۰:۳۳ :: ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
بزرگترین شهرک صنعتی گلستان گرفتار آسیب های سیلاب

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: زیرساخت های مقابله با سیلاب در بزرگترین شهرک صنعتی این استان در حوزه شهرستان آق قلا ناکارآمد بود.

به گزارش اقتصادشمال ،حجت خلیل زاده  هنگام سرکشی از چند واحد صنعتی آسیب دیده شهرک صنعتی آق قلا با حضور «سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تعبیه دریچه های بیشتر برای هدایت و انتقال آب در این مجموعه صنعتی، نیاز اولویت دار اطمینان از تکرار نشدن اتفاقات مشابه در آینده است که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: بسیاری از واحد های صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی با دوراندیشی، واحدهای خود را در برابر سیل هم بیمه کردند که اکنون با آسودگی خاطر می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
مدیرعامل کارخانه تولید پروفیل این شهرک صنعتی هم گفت: در سیل اخیر علاوه بر تعطیلی چند هفته ای، به دلیل ناتوانی در عمل به تعهد صادرات کالا به کشورهای سفارش دهنده، متحمل خسارت ۱۲ میلیارد ریالی و رویگردانی طرف خارجی از ادامه همکاری شدیم.
سیدعلی سیدرضایی اظهار داشت: ارتفاع ۱٫۵ متری آب وارد شده به سالن تولید، هر گونه فعالیت کارخانه را از ابتدای جاری شدن سیل تا چند روز گذشته متوقف کرده بود و ۹۰ کارگر این واحد در بلاتکلیفی به سر بردند.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که پیش از این از مناطق سیل زده خوزستان و لرستان دیدن کرده است، شب گذشته در راس هیاتی از مسئولان ایرنا و موسسه ایران به گرگان سفر کرد تا از مناطق سیل زده این استان شمالی کشور بازدید کند.
هدف این سفر دیدار نزدیک از مناطق سیل زده و بررسی روند اطلاع رسانی از آن، تقویت هماهنگی ها در این زمینه، گفت وگو با مسئولان استانی و تقدیر از خبرنگاران، مدیران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان گلستان به دلیل فعالیت موثر در پوشش رخدادهای سیل اخیر در این استان است.
قرار است هاشمی در سفر به گلستان با مسئولان نهادهای مختلف، دانشگاهیان و اصحاب رسانه و روابط عمومی دیدار و به منظور گفت وگو با مردم و آخرین وضعیت مناطق سیلزده، از شهرهای آق قلا و گمیشان بازدید کند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید