مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان
تاریخ: ۱۲:۳۸ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بسته های بیمه ای پشتوانه ای برای فعالان صنایع کوچک است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به طرح بیمه ای برای حمایت از صنایع کوچک گفت: بسته های بیمه ای پشتوانه ای برای فعالان صنایع کوچک است.

فریبرز سعیدی کیا  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنایع کوچک با سرمایه کم می تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید در کشور را فراهم آورد و به همین منظور حمایت از صنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد.

وی  بسته بیمه‌ای صنایع کوچک را شامل جبران خسارت ناشی از انفجار و صاعقه و بیمه جامع اموال، بیمه مسئولیت جانی و مالی در قبال اشخاص ثالث، بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان ویژه فعالیت‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی و همچنین شکست ماشین آلات معرفی کرد.

وی بهبود فضای کسب و کار و تقویت تولید داخلی را از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح دانست و افزود: ایجاد امنیت روانی برای صاحبان صنایع از دیگر پیامدهای اجرای بسته بیمه‌ای ویژه صنایع کوچک است.

سعیدی کیا کمبود نقدینگی را عمده‌ترین مشکل صنایع کوچک عنوان و تصریح کرد: این اقدام حمایتی به تضمین منابع مالی نیز کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ادامه داد: پوشش درمان تکمیلی کارکنان و بیمه اعتباری به منظور فروش محصولات تولیدی و رفع دغدغه عدم وصول مطالبات نیز در بسته حمایتی صنایع کوچک پیش بینی شده است.

سعیدی کیا با بیان اینکه این بسته  بیمه ای تمامی خسارات احتمالی صنایع کوچک را جبران می‌کند، یادآور شد: متاسفانه برخی از واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی که از پوشش بیمه‌ای بی‌بهره بودند پس از خسارات وارد شده در سالهای گذشته نتوانستند  دوباره سرپا شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ابراز امیدواری کرد  با اجرای این طرح شاهد تسهیل و رونق فعالیتهای اقتصادی، افزایش ضریب امنیت و کاهش ریسک صنایع کوچک در فضای کسب و کار باشیم.

وی به فعالان صنایع کوچک در شهرک های صنعتی استان توصیه کرد به منظور اطمینان از آینده اقتصادی خود و آرامش بیشتر در فعالیت‌ها حتما این بیمه نامه‌ها را تهیه کنند.

وی به برخی حمایت های دیگر دولت از صنایع کوچگ اشاره و بیان کرد:واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

سعیدی کیا اضافه کرد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک های مختلفی نیز تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است و تسهیلات قابل پرداخت، به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی در کشور می باشد ، این صندوق به موجب اساسنامه صورت گرفته موظف است امکان توسعه صنایع کوچک را در کشور فراهم سازد.

وی تصریح کرد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک سازمانی حمایتی است که نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرکها و نواحی صنعتی کشور را در چهارچوب سیاستهای کلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع کوچک در تولید ناخالص کشور با استفاده از منابع داخلی بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با ابراز تاسف گفت: حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانکها با مجوزهای صنعتی و عدم پرداخت اقساط ، باعث ایجاد حس بی اعتمادی از سوی بانکها نسبت به بخش صنعت شده است که در سال ۹۹ با مدیریتی مناسب و شناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر، و احیای واحدهای صنعتی راکد تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی صنایع کوچک به کار گرفتیم و در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام خواهیم برداشت.

۳۶ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب در گیلان وجود دارد که ۳۳ ناحیه شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری هستند.

print

پاسخی بگذارید