گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
بندرهای گیلان نیازمند صنایع تبدیلی است

معاون اقتصادی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بندرهای آستارا و انزلی، با هدف اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده ضروری است.

محمد محسن سلیمی پور روز شنبه در نشست با کارکنان بندر آستارا در اداره بندر و دریانوردی این شهرستان افزود: بندرهای آستارا و گناوه جزو بندرهای خصوصی کشور به شمار می‌رود و باید متناسب با موقعیت آستارا زیرساخت‌های توسعه آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی آستارا فرصتی برای تسهیل تجارت خارجی و ایجاد ارزش افزوده است و تخفیف هزینه انبار، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تبدیل و بسته بندی کالا جهت صادرات مجدد از مزایای منطقه ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت سیلوهای بندر انزلی تا ۱۱۰ هزار تن و ایجاد سیلو در بندر آستارا با ظرفیت ۳۰ هزار تن از اقدامات زیرساختی در حال انجام است و امسال ۳۶ هزار تن کالا از طریق بندر آستارا وارد کشور شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سلیمی پور با تقدیر از فعالیت‌های رئیس جدید اداره بندر آستارا بیان کرد: اتصال بندر آستارا به بارانداز خط ریلی این شهرستان پیگیری می‌شود و این امر باعث رونق حمل و نقل ترکیبی در منطقه خواهد شد و باید از ظرفیت اقتصادی آستارا به درستی استفاده شود.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید