تاریخ: ۲۳:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
بهمنیار: امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستم

ملی پوش گیلانی تیم کاراته بانوان گفت: امیدوار به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ هستم.

سرویس ورزشی  اقتصادشمال ،سارا بهمنیار روز چهارشنبه اظهار داشت: مسابقات مهمی پیش رو دارم و امیدوارم که بتوانم با درخشش در این رقابت ها، رنکینگ خود را ارتقاء و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کنم.

وی که تنها ملی پوش کاراته گیلان در تیم ملی بانوان است، ادامه داد: مسابقات مهم لیگ جهانی چین را پیش رو داریم که امتیاز این مسابقات بسیار بالاست و تمام هدف خود را به کار خواهم بست تا بتوانم با کسب مقام در این رقابت ها، جایگاه خود را بین کاراته کاران وزن ۵۰- کیلوگرم ارتقاء دهم.

وی افزود: البته به جز مسابقات لیگ جهانی چین، چند دوره مسابقه نیز تا پایان سال ۲۰۱۹ پیش رو دارم و تمام هدفم این است که در همه این رقابت ها حضور یافته و بتوانم با کسب مقام شایسته، حضور خود را در المپیک ۲۰۲۰ قطعی کنم.

بهمنیار بیان کرد: در وزن ۵۰- کیلوگرم حضور دارم اما مسابقات المپیک در وزن ۵۵- کیلوگرم برگزار می شود که هم اینک رنکینگ من در مجموع دو وزن در رتبه چهاردهم قرار دارم اما در وزن خودم ششم هستم و برای حضور در المپیک باید رنکینگ و جایگاه خود را به رتبه سوم ارتقاء دهم.

وی اضافه کرد: به جز مسابقات پیش رو و برای کسب سهمه المپیک، مسیر دیگری نیز برای تصاحب سهمیه وجود دارد که رقابت های فرانسه است که اواخر سال جاری میلادی برگزار می شود و نفرات برتر آن مسابقات نیز المپیکی می شوند اما امیدوارم که قبل از آغاز رقابت های فرانسه بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک فاطمه قاسمی سرمربی گیلانی تیم ملی کاراته دختران نوجوان به طور اختصاصی با من کار می کند و هنگامی که در گیلان حضور دارم، زیر نظر این مربی ارزنده تمرینات خود را دنبال می کنم و عصر امروز باید به تهران بروم تا در مرحله جدید اردوی تیم ملی کاراته حضور یابم.

سارا بهمنیار ماه گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود. وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید