تاریخ: ۱:۱۴ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
بودجه 98 کتاب آرزوها است

جعفرزاده ايمن آبادي با بيان اينکه بايد گفت که 14 ميليارد دلار اعتبار براي کالاي يارانه‌اي هيچ وقت کالاي ارزان را بدست مردم نمي‌رساند

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،عضوکميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: کتاب بودجه سال 1398 ، کتاب آرزوها است و تبديل به کتاب تعبير خواب شده وبه واقعيت نخواهد پيوست؛ زيرا اشکال آنجايي است که براي درآمدهايي که هرگز تحقق نخواهد پيوست، هزينه پيش‌بيني شده و اين کشور را دچار مشکل مي‌کند. به گزارش خانه‌ملت، غلامعلي جعفرزاده در نطق ميان دستور گفت: کميسيون تلفيق در حال بررسي و تصويب بودجه است؛ لحاظ فروش يک و نيم ميليون بشکه نفت درروز در سال 1398 اشتباه و غير ممکن است. اصرار بر فروش نفت در چيست؟ چه اشکالي داشت که ميزان فروش را به زيريک ميليون در روز رسانديم؟

چه زماني کاهش وابستگي به نفت قرار است که اتفاق بيافتد؟ درحاليکه بودجه نفتي عامل بدبختي و فقر کشور است. وي بين کرد: ايثارگران، فرهنگيان، بازنشستگان، کشاورزان، کارگران، محروميان و جوانان در اين بودجه فراموش شده اند؛ کميسيون تلفيق هم از لحاظ قانوني اجازه دخالت تغيير کل ندارد. عضوکميسيون برنامه و بودجه افزود: از آقاي دکتر روحاني انتظار اصلاح ساختاري کشور و بودجه را داشتيم که اتفاق خاصي در بودجه مشاهده نمي‌شود؛ زيرا حامل‌هاي انرژي اصلاح نشد و هدفمندي يارانه‌ها همان پول پاشي سابق است در حاليکه تورم رشد صعودي داشته و سفره‌هاي مردم در حال خالي شدن است.

بيکاري جوانان عرصه را براي آنها تنگ کرده وبيکاري جوانان عامل غصه خوردن خانواده‌ها شده که متاسفانه هيچ تدبيري در بودجه ديده نمي‌شود جعفرزاده گفت: بيکاري جوانان تحصيل کرده به مرحله بحراني رسيده و نصيحتي نمي‌پذيرند و صبرشان نيز تمام شده است؛ زيرا افق مثبتي در آينده خود نمي‌بينند که دولت بايد اقدام ويژه‌اي انجام دهد. نماينده رشت در مجلس ادامه داد: اعتماد مردم از حاکميت سلب شده و بشدت ضعيف شده است، قول و قرار ما هيچگونه اعتباري ندارد. مگر مي‌شود مردم براي خودرو ثبت نام کنند و پول را واريز کرده و بعد خودروسازان در تحويل خودروتاخير داشته باشند و در هنگام تحويل افزايش مبلغ نيز صورت گيرد؟

اگر زورتان به خودرو سازان نمي‌رسد، اجازه دهيد که مردم تکليف خود را با آنها مشخص کرده و اجازه واردات خودرو را بدهيد. وي افزود: اوضاع خدمت‌رساني در بيمارستان‌هاي دولتي وخيم است. مردم سرگردان هستند؛ زيرا هيچگونه رسيدگي مطلوبي به بيماران انجام نمي‌شود، چاه ويلي که در بهداشت و درمان درست شده است، تمام بودجه کشور را در کنار پول پاشي هدفمند کشور مي‌بلعد و اتفاقا موجبات نارضايتي مردم را فراهم کرده است که بايد در طرح سلامت بازنگري صورت گيرد و اشکالات اساسي آن برطرف شود.

  • يارانه به صورت کالابرگ الکترونيکي يا کارت الکترونيکي اعتباري پرداخت شود

جعفرزاده ايمن آبادي با بيان اينکه بايد گفت که 14 ميليارد دلار اعتبار براي کالاي يارانه‌اي هيچ وقت کالاي ارزان را بدست مردم نمي‌رساند و فقط جيب مافياي واردکنندگان کالا را پر مي‌کند، گفت: يارانه در انتها با کالابرگ الکترونيکي يا کارت الکترونيکي اعتباري به مصرف کننده واقعي داده شود.

منبع:تجارت

print

پاسخی بگذارید