تاریخ: ۲۳:۰۱ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
بیش از ۴۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشت فعالیت دارند

رئیس اداره ورزش و جوانان رشت گفت: ۴۴ هزار و ۵۳۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته در مرکز گیلان فعالیت دارند.

سرویس ورزشی اقتصادشمال ،کاوه قدسی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: از این تعداد، ۲۴ هزار و ۹۴۲ ورزشکار در بخش آقایان و ۱۹ هزار و ۵۸۸ ورزشکار در بخش بانوان فعالیت دارند.
وی افزود: البته تعداد افرادی که در امر ورزش مشغولند بش از این رقم است چون تعداد زیادی از بانوان و آقایان در رشته های ورزشی همچون ورزش های همگانی فعالیت می کنند که فاقد کارت بیمه ورزشی هستند و جزو این آمار محسوب نمی شوند.
وی به تعداد باشگاه های موجود در رشت نیز اشاره و بیان کرد: ۳۹۴ باشگاه خصوصی در این شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۵ باشگاه مختص بانوان است ، ۱۹۹ باشگاه نیز مشترک و ۶۰ باشگاه نیز مختص آقایان می باشد که هر باشگاه خصوصی که بدون هماهنگی رشته ای را ایجاد و یا شئونات را رعابت نکند، پلمپ می شود.
وی که به مدت شش ماه به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان رشت منصوب شده ، ادامه داد: همچنین ۱۸ باشگاه دولتی نیز در شهرستان رشت فعالیت دارند و تعداد هیات های ورزشی فعال نیز ۴۳ هیات می باشد.
قدسی در ادامه به ورزشکاران ملی پوش رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما ورزشکاران بسیار مستعد و خوبی داریم که طی امسال حدود ۴۰ ورزشکار به اردوهای تیم های ملی در رشته های ورزشی مختلف دعوت شدند و همچنین ۳۰ تیم از رشت در لیگ های کشوری و استانی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۹۵۴ ورزشکار، مربی و داور در سامانه معین وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کردند و ۶۰ طرح نیز از این شهر در سامانه کارا معرفی شده که تاکنون ۹ طرح موفق به دریافت وام شده است.
وی به تشکیل شورای ورزشی رشت نیز اشاره و اظهار کرد: این شورا با ریاست فرماندار رشت تشکیل شده که برای سال آینده طرح ها و برنامه های گسترده ای را برای این شورا پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم در همه امور مربوط به امر ورزش موفق تر از گذشته عمل کنیم.
وی به المپیک ۲۰۲۰ ژاپن نیز اشاره و بیان کرد: امیدواریم که حضور ورزشکارانی از شهرستان رشت را در این مسابقات مهم شاهد باشیم و آنان بتوانند مدال آوری نیز کنند و هم اینک حداقل ۲ الی سه ورزشکار از رشت شانس حضور در المپیک را دارند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید