تاریخ: ۱۲:۴۶ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
بیش از ۵۷ هزار تن کالا از راه آهن آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۵۷ هزار و ۸۲ تن کالا در قالب ۸۹۳ واگن قطار در نیمه نخست سال جاری از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

رسول امیدی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۶۴ هزار و ۸۳۸ تن کالا در قالب یک هزار و ۸۲ واگن به بارانداز راه آهن آستارا وارد و ۵۷ هزار و ۸۲ تن کالا با ۸۹۳ واگن از آن خارج شده است.
وی بیان کرد: لوازم خانگی، سرامیک، سیمان، میوه ، سنگ و کلینکر از کالاهای صادره به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان بوده و از آن کشورها، تخته ام دی اف و غلات وارد شده است.
امیدی ادامه داد: گمرک بارانداز از اوایل تیرماه امسال فعال و در این مدت، ۹ هزار و چهار تن کالا با ۱۱۵ واگن حمل و نقل شده و با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز، راه آهن آستارا – آستارا رونق بیشتر خواهد گرفت.
راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه امسال افتتاح شد و اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

print

پاسخی بگذارید