تاریخ: ۱۸:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه تاکنون ۸۰۹میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان استان پرداخت شد، گفت: با این تسهیلات ۲هزارو ۴۹۸ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مشغول به کار شدند.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور با تاکید بر اهمیت تولید و اشتغال در سالجاری افزود: بر اساس تبصره قانونی، دستگاه ها باید تا پایان آذرماه امسال سهمیه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را جذب کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان استان پرداخت شد، تصریح کرد: فرمانداران و مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با همکاری بانک های عامل تلاش کنند تا در مهلت زمانی باقی مانده جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه مازندران را داشته باشند.
خیریانپور با بیان اینکه بهزیستی مازندران بهترین عملکرد را در جذب اعتبار اشتغالزایی مددجویان داشته است، بیان داشت: توانمند سازی افراد تحت پوشش هدف اصلی این طرح است.
مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و ۷۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) هستند.
بر پایه آمار دبیرخانه شورای اشتغال مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار طرح در سامانه کارا مازندران ثبت شد که پس از غربالگری و بررسی های کمیته های فنی شهرستانی و استانی یکهزار و ۵۰۰ طرح موفق به جذب تسهیلات اشتغال روستایی شدند که با جذب این میزان اعتبار برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
طرح اشتغال روستایی و عشایری از طرح های مهم دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی با تایید شورای نگهبان در شهریور ماه ۹۶ به استان های کشور ابلاغ شده است.
سهم اعتبار طرح اشتغال روستایی مازندران یکهزارو ۶۵۷ میلیارد ریال بوده است که سود آن برای روستاییان مناطق مرزی چهار درصد، برای مناطق معمولی ۶ درصد و برای نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها و شهرک‌های صنعتی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد تعیین شده بود.
بر اساس آمار معاونت اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نرخ بیکاری فصل تابستان این خطه شمال ۱۰ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۲٫۲ درصد کمتر است.

print

پاسخی بگذارید