تاریخ: ۲۱:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
بی‌میلی ۸۰ درصد مالکان بافت فرسوده گنبد برای نوسازی

شهردار گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت استفاده شهروندان گنبدی از تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی گفت که ۸۰ درصد مالکان ساکن بافت فرسوده این شهر تاکنون برای بازسازی خانه‌های خود اقدام نکردند.

منصور طعنه گنبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۵ درصد از وسعت ۳۰ کیلومتر مربعی شهر گنبدکاووس در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که در این محدوده حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی و تجاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۴۳ هزار و ۷۰۰ پرونده املاک دارای کد نوسازی در شهر گنبدکاووس شامل واحدهای مسکونی و تجاری افزود: از سال ۹۵ تا ۹۸ در محدوده بافت فرسوده این شهر ۳۳۱ پروانه ساختمانی صادر و هزار و ۴۰ واحد مسکونی آپارتمانی و ویلایی ساخته شد.

شهردار گنبدکاووس اضافه کرد: نوسازی حدود ۲۰ درصد واحدهای واقع در بافت فرسوده این شهر نشان دهنده پیشرفت کند این طرح است.

طعنه گنبدی، مشکلات مالی را از مهمترین دلایل رغبت کم خانواده‌های ساکن در بافت فرسوده گنبدکاووس برای بازسازی خانه ها دانست و گفت: بسیاری از این افراد به علت ناتوانی در پرداخت اقساط تمایل به دریافت تسهیلات بازسازی ندارند و برخی هم نگران عقب نشینی و از دست دادن مقداری از مساحت زمین های خود هستند.

برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری در بافت های فرسوده در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۹ درصد و ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۱۸ درصد و برای سایر شهرها نیز ۴۰۰ میلیون ریال ۹ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

شهر گنبدکاووس با ۱۶۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

print

پاسخی بگذارید