گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
تاکید بر توسعه گردشگری دینی

مدیر امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه از تعیین سرفصل‌ها و عناوین مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: یکی از محورهایی که در گام دوم انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توسعه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دینی است.

سرویس مذهبی اقتصاد شمال ،به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین نشست ملی گردشکری معنوی که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۰درصد اقتصاد جهانی بر مبنای گردشگری است، اظهار کرد: مردم دنیا بیش از ۱۰هزار میلیارد دلار برای گردشگری هزینه می‌کنند و کارکردهایی از جمله آموزشی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی که در حوزه گردشگری دنبال می‌شود قابل توجه است.

وی با بیان اینکه گردشگری دینی از محورهای مختلف با دیگر گردشگری‌ها متفاوت است، میزان ماندگاری گردشگری دینی بسیار بالاست چراکه تنها نوع گردشگری است که یک گردشگر را بیش از صدبار به سمت خود جذب می‌کند و در گردشگری معنوی کمترین مشکلات و حاشیه‌ها را شاهد هستیم.

مدیر امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه امتداد تاثیر گردشگری دینی نسبت به انواع گردشگری‌ها بیشتر است، تصریح کرد: گردشگر دینی بعد از پایان سفر خود نه فقط در حوزه‌های دینی بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی تقویت می‌شود.

او به حضور سالانه بیش از ۱۰ میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام فقط در عید نوروز بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد و در طول سال نیز از میلیون‌ها زائر بین‌المللی میزبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین موضوع‌های مورد نظر توریست‌ها جایگاه زنان در اسلام و حکومت اسلامی است، بیان کرد: تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی امنیت ایران اسلامی و ترویج نگاه درست اسلام به بانوان از جمله محورهای اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه وجود ۱۱ هزار شهید از اهل سنت در آمار شهدای دفاع مقدس نشان از فرامذهبی بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فعالان در حوزه گردشگری معنوی باید با انجام مخاطب‌شناسی مورد نظر شبهات را از قبل دانسته و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

print

پاسخی بگذارید