گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۳:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

در دیدار سفیر بنگلادش در ایران با سیاوش رضوانی بر اهمیت روابط تجاری و مبادلات کالا از بندر امیرآباد تاکید شد

روابط عمومی بندر امیرآباد، عصر امروز (۲۰ مهر)آقای گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و با سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

 سارکر با اشاره به توانمندی کشور بنگلادش بعنوان دومین کشور تولید کننده پوشاک در آسیا و موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد در ترانزیت مواد اولیه از کشورهای CIS از طریق کریدور شمال – جنوب بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و بنگلادش تاکید و اظهار داشت با توجه به توان سرمایه گذاران کشورش می توان با احداث کارخانه تولید پارچه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد بخش عمده ای از تولید پارچه را در این بندر انجام داد و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده کمک قابل توجهی به اشتغال این منطقه نمود.

سیاوش رضوانی با اشاره به موقعیت ممتاز این بندر تصریح کرد: آمار تخلیه و بارگیری در بندر و روند رو به شد آن در سالهای اخیر نشان می دهد که این بندر همیشه مورد توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده و با عنایت به وجود شبکه حمل و نقل ریلی شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در این بندر انجام می شود و از طرق مختلف می توان کالاهای وارده را به همه نقاط کشور جهت مصارف داخلی و ترانزیت منتقل نمود.

در ادامه سفیر بنگلادش نیز ضمن تشکر و قدردانی از میهمان نوازی بندر امیرآباد، اظهار داشت پتانسیل و توانمندی بندر امیرآباد در نوع خود بی نظیر است و این امر مسلما سبب جذب سرمایه گذاران خواهد بود و امیدواریم با مذاکراتی که در آینده نزدیک انجام می شود سرمایه گذاران و صاحبان کالای بنگلادشی بتوانند همکاری های بیشتری با این بندر داشته باشند .

در پایان نماینده دستگاه دیپلماسی بنگلادش به همراه سیاوش رضوانی از توان تجهیزاتی و اماکن و تاسیسات بندری و دریایی و اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید نمودند.

print

پاسخی بگذارید