گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۰۷ :: ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
تجارت خارجی ایران از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان صادرات و واردات امسال تاکنون نشان می‌دهد در مجموع تجارت خارجی ایران از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

فرهاد دژپسند در بوشهر و در جمع خبرنگاران با اشاره بر سیاست‌های رونق تجارت اظهار داشت: خوشبختانه به‌رغم همه محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند، تجارت خارجی ما امسال در مجموع وضعیت قابل قبولی داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  با اشاره به صادرات کشور در هشت ماهه نخست سالجاری خاطرنشان کرد: تا ۲۴ آبان‌ماه افزون بر ۳۱.۴ میلیارد دلار صادرات و ۳۱.۱ میلیارد دلار واردات ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مجموع تجارت خارجی  ایران از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران توانسته با پشت سر گذاشتن  مشکلات، مانع از فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها به مردم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تراکم کالا ها در بندر امام خمینی و توزیع آن بین بنادر بوشهر، شهید رجائی و چابهار افزود: با برنامه ریزی انجام شده سرعت فرآیند ترخیص و بارگیری کالا در بنادر روان تر شده و نتیجتا موجودی کالاها در بنادر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تسهیل اخذ مجوزهای کسب و کار خاطرنشان کرد: مجوزهای کسب و کار در بخش‌هایی مانند واحدهای صنفی تکمیل شده و با کمترین مشکل در حال انجام  است و مابقی  با همکاری دستگاه‌ها در دست تسهیل و آسان سازی است.

گفتنی است، وزیر اقتصاد صبح امروز جهت دیدار با مسوولین استانی و بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه وظایف و ماموریت های  این وزارتخانه وارد استان بوشهر شد.

print

پاسخی بگذارید