تاریخ: ۶:۴۵ :: ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

عضو کمیسیون عمران مجلس، عاملیت چند بانک در پرداخت تسهیلات مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تحرک در بازار مسکن با افزایش بانک های ارایه دهنده تسهیلات نزدیک است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با مثبت ارزیابی کردن عاملیت چند بانک در پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: پرداخت تسهیلات از سوی چند بانک به ایجاد تحرک در بخش مسکن منجر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تحرک در بازار مسکن بسیاری از صنایع نیز درگیر متحول می شود، افزود: با افزایش تسهیلات دهی در بخش مسکن رونق اشتغال رخ داده است،  بنابراین همه کارشناسان و متخصصان از این رو به اهمیت بخش مسکن اذعان دارند.

نوسازی بافت فرسوده با عاملیت بانک های مختلف در ارایه تسهیلات مسکن سرعت می گیرد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با افزایش تسهیلات دهی بانک های مختلف در بخش مسکن بسیاری از دستگاه ها به حرکت و تکاپو در می آیند، تصریح کرد: با توجه به زلزله های اخیر و هشدارهایی که در بخش مسکن و ساختمان داده شد باید نسبت به ترمیم و نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنیم، از این رو عاملیت بانک های مختلف در حوزه مسکن اقدامی شایسته و درخور تقدیر است.

وی با بیان اینکه با ورود بانک های مختلف در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن مقاوم سازی بسیاری از ساختمان ها تسریع می شود، گفت: مسکن دار کردن مردم نیز با این رویه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه باید تولید مسکن در کشور افزایش یابد، افزود: یکی از راه هایی که مسکن را به خط تولید هدایت کرده و در نتیجه رونق اقتصادی، تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت همراهی سایر بانک ها با بانک مسکن در تسهیلات دهی در حوزه مسکن است.

تامین منابع مالی در حوزه مسکن مهم ترین دغدغه است

وی با بیان اینکه بحث تامین منابع مالی در حوزه مسکن مهم ترین دغدغه در این بخش است، گفت: اگر بانک ها بتوانند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز تولید ساختمان در کشور کمک کنند، امر مهمی رخ داده از این رو باید از حضور بانک های مختلف در این امر قدردانی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بانک مسکن به تنهایی نمی تواند تامین اعتبار مورد نیاز در حوزه مسکن را انجام دهد، افزود: ضرورت حضور بانک های دیگر برای کمک به بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن لازم است تا به این ترتیب این بخش درگیر تحولی اساسی شود.

بانک ها به پرسنل خود تسهیلات مسکن ارایه کنند

موسوی بیوکی ادامه داد: اگر بقیه بانک ها نیز حتی برای پرسنل، بخش ها و ساختمان های تحت تملک خود اقدام به ارایه تسهیلات مسکن کنند می توانند در رونق بازار نقش آفرین باشند.

وی گفت: عاملیت بانک های مختلف در ارایه تسهیلات مسکن به رفع بی نیازی در حوزه تامین مسکن مردم و همچنین تسریع نوسازی بافت فرسوده و مقاوم سازی آن منجر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها برای ارایه تسهیلات در حوزه مسکن نیاز به مجوز مجلس ندارند، گفت: اگر بانک ها به افزایش سرمایه بانکی نیاز داشته باشند باید از مجلس مجوز دریافت کنند، در غیر این صورت خود می توانند با منابع موجود به تسهیلات دهی اقدام کنند.

منبع:خانه ملت

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید