تاریخ: ۱۱:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای تکمیل فاز یک آزادراه تهران-شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: امسال علاوه بر بهره‌برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال، شاهد بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در کشور خواهیم بود.

به گزارش اقتصادشمال ،محمدباقر نوبخت امروز سه‌شنبه ۲۱ خرداد در جریان بازدید از روند پیشبرد قطعه یک آزادراه تهران-شمال عنوان کرد: پس از تخصیص اعتبار به پروژه آزاد راه تهران – شمال انتظار می‌رود ظرف دو ماه فاز یک این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم بستر تسهیل در تردد مردم را فراهم کنیم چراکه شایسته نیست مردم، تعطیلات خود را در ترافیک سنگین مسیر شمال کشور صرف کنند.

نوبخت اضافه کرد: این تعهد را برای خود ایجاد می‌کنیم و امسال علاوه بر بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال، شاهد بهره برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شد، فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال در نیمه اول سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

نوبخت در ادامه گفت: ما پنجه در پنجه نظام سلطه قرار گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی دقیق درصدد به نمایش گذاشتن اراده ملی برای مقاومت هستیم.

در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران – شمال که به ریاست معاون رئیس جمهوری و با حضور استاندار البرز برگزار شد، پیمانکار این پروژه نیز در خصوص روند پیشبرد کار گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: فاز یک این آزادراه ۳۲ کیلومتر است که با بهره‌برداری از آن ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران شمال برای مسافران کاسته می‌شود، اکنون این بخش ۹۵.۳ درصد پیشرفت واقعی دارد و پیشرفت مورد نیاز برای بهره‌برداری ۹۷ درصد است که در صورت تأمین اعتبار زیر بار ترافیک می‌رود. در راستای اجرا و تکمیل ۳ فاز دیگر این پروژه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

پیمانکا ر پروژه آزاد راه تهران – شمال گفت: این پروژه در فاز یک به حوزه البرز مربوط می‌شود که با پیگیری‌های صورت گرفته در البرز طی تعامل مسئولان مربوطه، هیچ مانعی برای تکمیل آن وجود ندارد.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید