تاریخ: ۱۸:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا ۳۹ درصد افزایش یافت

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: ۱۰۵ هزار و ۲۶۶ تن کالا در نیمه نخست امسال در این بندر تخلیه و بارگیری شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافته است.

کیانوش امیری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال به وسیله ۶۲ فروند کشتی در بندر آستارا، ۶۵ هزار و ۱۶۳ تن کالا صادر و ۳۳ هزار و ۴۳۹ تن کالا وارد شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده تعداد کشتی های پهلو گرفته نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است و با پایان لایروبی بندر، تعداد کشتی های تردد کننده افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول و شمش آهن، پلی اتیلن و سنگ گرانیت را مهمترین کالاهای جابجا شده در این بندر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال پنج طرح عمرانی و تاسیساتی بندر آستارا به بهره برداری رسید، بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تحول بزرگی در توسعه اقتصادی دو کشور روی خواهد داد.

بندر چند منظوره آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و با این کشور همسایه ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

print

پاسخی بگذارید